Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tror det sen mjukvara 2.7 kom in i min V90 T6 Recharge MY22 early så funkar inte timern för start av bränslevärmaren.
Har provat några veckor nu och har timern för bensinvärmaren inställd på 06:55 (då jag skall åka till jobbet) och 17:00 (då jag åker hem från jobbet). Har nog haft några versioner av Volvo Cars appen under tiden timern inte drar igång värmaren. Jag har f.n. senaste version 5.25.0 av Volvo Cars appen. Har tagit bort tiderna i timern och lagt upp dem igen men det hjälper inte.
Tänkte bara det vore intressant höra om nån annan har strul med att timern inte startar bilens bränslevärmare längre, på en Volvo Google-bil.
Har funkat utan problem, nog i 16-17 månader vid det här laget. Senaste månaden eller så det slutat funka. Jag tror som sagt det sluta funka när mjukvara 2.7 blev installerad i bilen men helt säker är jag inte. Ilandsproblem, går förstås manuellt starta bränslevärmaren men lätt glömma bort det, så står man där på morgonen och öppnar dörren och bilen är iskall för att timern inte startat bilen som det är tänkt. Nu är det ju vår på gång där jag bor så start av bränslevärmaren blir det väl inte så många gånger till närmaste veckorna.

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]