Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Kör en S90 2017. Med B&W etc och de irriterande 25 sekunder vid uppkopplingen av Spotify tror jag inte försvinner om man har 5G i stället. Men blir det något förbättring över huvudtaget?
Dessutom undrar jag, tidigare har alla blivit eniga att Telenor var värdelösa att ha i bilen. Jag tom testat själv och det var katastrof på alla sätt. Gäller det även deras 5G?
5G är helt annat system och då undrar jag hur det funkar i bilen?
Ni som har ett simkort i bilen med 5G, vad har ni för erfarenhet av olika leverantörer?

TACK
Senast redigerad av 1 GATUPLAN, redigerad totalt 0 gånger.
av LJN
Finns det någon Volvo som har hårdvara som stödjer 5G, dvs. bilens egna interna mobilmodem? Och en akilleshäl med 5G är att det i stort bara finns i tätbebyggda områden och sändarnas räckvidd är kort.
Uppkopplingen till Spotify tror jag delvis beror på om bilen är utrustad med Sensus eller Google. På mina tidigare XC90 med Sensus tog det allt från 15 till 40 sekunder att ansluta till Spotify. På min nuvarande med Google startar Spotify direkt. Har jag inte fel för mig hade mina tidigare XC90 3G och den nya 4G det är så klart också en faktor. Vad jag känner till så finns ingen modell idag med stöd för 5G men det är nog bara en tidsfråga.
Spotify startar direkt i nyare Sensus. Ang modemet i bilen så har vi i storstad runt 150/75 via bilens AP. Det går väl via 4g. Vi kör på TRE i bilen och det är överlägset Telia som vi provade först.
av Xkzoom
SundanceKid skrev:Spotify startar direkt i nyare Sensus. Ang modemet i bilen så har vi i storstad runt 150/75 via bilens AP. Det går väl via 4g. Vi kör på TRE i bilen och det är överlägset Telia som vi provade först.
2020 S90 Spotify tar för evigt.. trots med eget SIM till bilen
Xkzoom skrev: lör 22 apr 2023, 02:48
SundanceKid skrev:Spotify startar direkt i nyare Sensus. Ang modemet i bilen så har vi i storstad runt 150/75 via bilens AP. Det går väl via 4g. Vi kör på TRE i bilen och det är överlägset Telia som vi provade först.
2020 S90 Spotify tar för evigt.. trots med eget SIM till bilen

För mig va det vädig skillnad på V90 2017 och 2020 ang hur sensus flöt på och då uppstart av spotify. I 2020 startade det utan fördröjning likaså i min Xc90 2022 där allt flyter på ytterligare bättre.
5G-kort kommer inte göra nån skillnad för dig. Men testa olika kort från olika operatörer. I vår bil funkar TRE allra bäst, med bäst fart för ungarnas mobiler osv och att ladda ner stora kartuppdateringar.
Telenorkorten som följt med bilen har varit sega som sirap.

Brodit enl. min åsikt. Haft dem i +20 å[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]