Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjena som rubriken lyder så har jag något skumt el fel på min Volvo 940, jag var ute och åkte en kväll med helljuset på och strax efter 10 minuter sluta den helt svara på gas och dog. Jag stannade till och försökte starta igen, den starta direkt men dog utan o hålla någon tomgång eller svara på gasen. Jag stängde sedan av helljuset och testade starta och då gick den som vanligt men så fort jag slog på helljuset eller tryckte på dimljus knappen så dog bilen, upptäckte även att min högra lykta inte alls lös starkt men vänstra lös normalt. 25ans säkring var delvis smält men vet ej om det kommer från det här, den har redan varit smält en gång tidigare i bilens historia då den för tillfället är dragen utanför säkrings hållaren. Uppskattar gärna svar då jag börjar bli trött på allt skruvande mvh Edvin
Har du orginal lampor? Extraljus? Slutsteg? Har du mätt V på batteriet både i vila och under belastning? Du måste ha 13,5V vid körning, upp till 14 - 14,3 efter start. Du skriver 2 batterier, behöver du det? Har du något som drar mycket A? Lyser laddningslampan med tändnig på?

Varför byta? Där är ju beägg k[…]

AC problem Volvo S80 2000

.. Läste att fyller man på med lä[…]

Ja jag har piskat skiten ur en del bilar tidigare,[…]

Reparera läckande AC

Rören på torkfiltret är dock betyd[…]