Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Ny här på jagrullar :)

Köpte nyligen en S80 II 2009 2.5ft. Märkte idag att jag inte kan manövrera backspegeln samt att defrostern och markbelysningen inte fungerar. Gäller förardörren. Den elektriska infällningen fungerar dock. Manöverpanelen i dörren fungerar också, alla hissar och alla funktioner i höger sidospegel funkar.

Fixade ett glapp som fanns i förardörren förra veckan med en repsats. Jag minns helt ärligt inte om dessa funktioner fungerade när jag köpte bilen eller om det har uppstått efter att jag demonterat dörren.

Är det bara att byta hela sidospegeln? Vet att kabelbrott är vanligt på s80/v70 II, är det lätt att se om det är ett kabelbrott? Läst att yttertemperaturgivaren sitter i vänster backspegel och den visar ” - - - ”
Tack! Har hittat en ”rensad” backspegel hos Jönköpings bildemontering för 1250 inkl frakt. Den saknar spegel, kåpa och blinkers men det kan jag plocka från den jag har. Billigare än jag trodde, funderar på att bara byta skiten istället för att försöka laga.

Jag har trasslat länge med att försö[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Jag hade fortfarande visning av temperatur tills f[…]

Saknas det bara lite på höjden och just[…]

Kn ju inte sånt här men toppen jäm[…]