- fre 31 mar 2023, 09:33
Ungern tar i mot sjukt stora summor med pengar från oss varje år. Pengar som till stor del riskerar att hamna i korrupta politikers fickor och användas till mutor och korruption utan insyn.
Då är det fullt logiskt att de borde uppfylla EUs grundregler och vi gör rätt när vi kritiserar dem
Jag vill inte betala en sjuk massa skatt här som sedan skickas till Ungern och landar i deras korrupta politikers privata bankkonton i skatteparadis.
Att vi skulle mobba dem är ju absurt, att ge någon massor med pengar utan att de följer regler är ingen mobbing. Möjligtvis mobbing mot oss. De blockerar ju bara vårt Natomedlemskap som en ren utpressning för att få ännu mera pengar från oss som den värsta maffiametoden.
Dessutom gillar jag inte att media kallar allt man inte gillar höger. Ungern är ju på väg vänsterut mot gamla vänsterkommunismen, med allt tätare samarbeten med Ryssland och Kina. Tex går ju Kina in och finansierar utbilding, skolor och universitet och det lär bli vänstervridet. Nu när man slängt ut amerikanska finansiärer.
Mönstret går igen det är alltid de som klagar på globalism och styre från EU osv som samtidigt plockar ut mest pengar utan att bidra själv ett dugg.
18794.jpeg (216.38 KiB) Visad 463 gånger
Volvoold skrev: ↑fre 31 mar 2023, 07:43 Det är inte konstigt om Ungern är less på svenska politiker. Det skulle jag också varaOm man skrapar lite på ytan så ser man en annan bild än den du målar upp.
Dessa ska ofta ha synpunkter på andra länder (trots att Ungern har väldigt låg brottslighet jämfört med Sverige av nån "konstig anledning") När hörde man tex om islam kravaller/försök till polismord i Ungern? Eller sprängningar gruppvåldtäkter mm.
Svenska politiker kan lösa problemen här hemma först, och strunta i andra länders styre.
Jag förstår Ungern helt och fullt, svenska politiker fjäskar för Erdogan, men ska uppfostra Ungern, trots att det rimligtvis borde vara tvärtom. Lite ödmjukhet från Svenska politiker vore klädsamt. (frånsett naturligtvis SD) Men de ska alltid gnälla när något land tänker själv, och inte dansar oavbrutet efter globalisternas eller Eu:s pipa. Av en "tillfällighet" gäller det bara när ett land inte har en vänsterextrem regering. Ganska genomskinligt.
Man kan inte mobba männsikor för att sedan utnyttja dem när det passar ens egen agenda/man behöver hjälp, det är logiskt för dem flesta.
Jag hade flyttat till Ungern på stört om det inte vore för språket som verkar svårt.
Ungern tar i mot sjukt stora summor med pengar från oss varje år. Pengar som till stor del riskerar att hamna i korrupta politikers fickor och användas till mutor och korruption utan insyn.
Då är det fullt logiskt att de borde uppfylla EUs grundregler och vi gör rätt när vi kritiserar dem
Jag vill inte betala en sjuk massa skatt här som sedan skickas till Ungern och landar i deras korrupta politikers privata bankkonton i skatteparadis.
Att vi skulle mobba dem är ju absurt, att ge någon massor med pengar utan att de följer regler är ingen mobbing. Möjligtvis mobbing mot oss. De blockerar ju bara vårt Natomedlemskap som en ren utpressning för att få ännu mera pengar från oss som den värsta maffiametoden.
Dessutom gillar jag inte att media kallar allt man inte gillar höger. Ungern är ju på väg vänsterut mot gamla vänsterkommunismen, med allt tätare samarbeten med Ryssland och Kina. Tex går ju Kina in och finansierar utbilding, skolor och universitet och det lär bli vänstervridet. Nu när man slängt ut amerikanska finansiärer.
Mönstret går igen det är alltid de som klagar på globalism och styre från EU osv som samtidigt plockar ut mest pengar utan att bidra själv ett dugg.
Bilagor
Senast redigerad av 2 VolvoB20, redigerad totalt 0 gång.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.