Här kan du länka till intressanta filmer och bilder . Du kan även ladda upp bilder via Forumbilder.se

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Nu är den våran. Hämtade den sent på Onsdag kväll. Så igår kväll så blev det en rejält tvätt och så la jag ett lager vax på den också så vart den ännu bättre.

Volvo V70 D5-02 med volvos dieselmotor.

Riktigt lyft från 855 Tdi`n att ha den här nu istället :)

Har dessutom beställt en trimbox nu också som vi väntar på att få hem :D

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
av Addekarlsson
Grattis massor! :D

Det var en likadan jag tittade på när jag funderade på att byta bil. Men så insåg jag att med nya skatterna som kommer vid årsskiftet, så vore det ingen vinst med diesel för mig, så 960in vart kvar.

Jag är väl inte så överdrivet förtjust i V70is utseende, men det är goa bilar att åka i. Och D5an har ju riktigt gött vrid oxå. :D

Och åter en gång, grattis massor!

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Addekarlsson skrev:Grattis massor! :D

Det var en likadan jag tittade på när jag funderade på att byta bil. Men så insåg jag att med nya skatterna som kommer vid årsskiftet, så vore det ingen vinst med diesel för mig, så 960in vart kvar.

Jag är väl inte så överdrivet förtjust i V70is utseende, men det är goa bilar att åka i. Och D5an har ju riktigt gött vrid oxå. :D

Och åter en gång, grattis massor!

Mvh/ Adde
Tackar :) JO D5an är riktigt trevlig! :) Vad kommer skatten och så hamna på för en sån här efter årsskiftet? Åker sjukt mkt mil så därför har det alltid varit lönsamt med dieselbil...
av Addekarlsson
Om jag inte minns galet nu, så var det en höjning med 59 eller 69 öre per liter på diesel, och 19 eller 29 öre per liter bensin.
Det är alltså drivmedelsskatten som går upp massor, inte bilskatten.

Som priserna låg i höstas, så hade jag sparat massor på en D5 även fast jag bara kör 1500 mil om året. Men med nya skatterna, så kommer jag inte spara nått som är värt att byta bil för.
Så jag la ner planerna på att byta direkt jag fick reda på dessa höjningar.

Men kör du/ni sjukt många mil, så är det fortfarande diesel som gäller för er.
Men ni bor ju så till att ni råkar på lite priskrig oxå. Där jag bor är allt dyrt, utan konkurrens på nått sätt.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Addekarlsson skrev:Om jag inte minns galet nu, så var det en höjning med 59 eller 69 öre per liter på diesel, och 19 eller 29 öre per liter bensin.
Det är alltså drivmedelsskatten som går upp massor, inte bilskatten.

Som priserna låg i höstas, så hade jag sparat massor på en D5 även fast jag bara kör 1500 mil om året. Men med nya skatterna, så kommer jag inte spara nått som är värt att byta bil för.
Så jag la ner planerna på att byta direkt jag fick reda på dessa höjningar.

Men kör du/ni sjukt många mil, så är det fortfarande diesel som gäller för er.
Men ni bor ju så till att ni råkar på lite priskrig oxå. Där jag bor är allt dyrt, utan konkurrens på nått sätt.

Mvh/ Adde
Jo vi kör ju minst 5000mil / år så.. räknade i ett excel dokument på priserna och det lönar sig fortfarande att ha denna så :) och dom 5000milen var på 855an året vi hade den som bruksis, och då var sambon arbetslös 5 månader, nu kör vi bara jobbresor 11 mil/dag hehe..
av Addekarlsson
Gissar på att du sett denna redan?
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=17730

Ett ypperligt excelblad som en polare till mig gjort (anders__j här på forumet).
I den ser man snabbt vad som är lönande och inte, om man fyller i efterfrågade uppgifter.

Sambon min skulle haft diesel egentligen, för hon pendlar 10 mil om dan, medans jag bara pendlar 5 mil om dan.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Addekarlsson skrev:Gissar på att du sett denna redan?
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=17730

Ett ypperligt excelblad som en polare till mig gjort (anders__j här på forumet).
I den ser man snabbt vad som är lönande och inte, om man fyller i efterfrågade uppgifter.

Sambon min skulle haft diesel egentligen, för hon pendlar 10 mil om dan, medans jag bara pendlar 5 mil om dan.

Mvh/ Adde
Japp var den jag gick efter :)
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]