Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 164anders
Hej! jag monterade en begangad farthållare i min bil och den är inget drag i om man säger så.

om jag trycker på SET knappen i sidan på spaken så r det precis att den orkar hålla farten på plan väg om det går uppför får jag hålla in den så den inte tappar för mycket, RESUME är helt oanvändbar då den knappt blir nån vakuumförändring alls enligt ekonometern.

vad kan detta bero på? alla slangar är nya men jag har iofs justerat in pedalkontakter och gasrulle på måfå men dom kopplar ur som dom ska? ( vid minsta beröring av bromsen) och gasrlullen har jag justerat så att det är minimalt slack på vajrarna.

måste bara få ordning på detta mvh Anders
av Volvo740_GLT
Vad jag läste i installationsmanualen så tror jag det stod att det ska vara 0,1 mm vid insuget så att det står rätt.
Vid gasrullen alltså, för jag antar att du bytte gasrulle
av 164anders
Har hittat felet nu, det var pedalkontakterna som var utskruvade ett varv för mycket, så nu när jag har justerat in dom ett varv så funkar den perfekt.

ska försöka få tag på en ny blinkersspak bara, den som sitter där nu kopplar inte in farthållaren alltid och glappar i helljuspåslaget så man inte kan slå av det vid möte.

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]