NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

DayDreamer skrev: fre 24 mar 2023, 21:38 .. Ett billigt och enkel lösning är aluminiumtejp :-)
Duger det verkligen, aluminiumtejp är ju lite halvmatt på ytan?
Jag fixade reflektorerna på dimljusen med självhäftande silver-plast typ "d-c-fix" men det blir ju aldrig helt perfekt yta.
Plus att det blir skarvar här och där; man får ju klippa till "tårtbitar" för att anpassa till en dubbelkrökt reflektor.
Hmm skulle det duga för att få igenom halvljuset på besiktningen tro? Ingen aning.. :-)
Finns på Bauhaus och Clas Ohlson t.ex.
d-c-fix.JPG
d-c-fix.JPG (58.41 KiB) Visad 255 gånger
Erik Å skrev:
DayDreamer skrev: fre 24 mar 2023, 21:38 .. Ett billigt och enkel lösning är aluminiumtejp :-)
Duger det verkligen, aluminiumtejp är ju lite halvmatt på ytan?
Jag fixade reflektorerna på dimljusen med självhäftande silver-plast typ "d-c-fix" men det blir ju aldrig helt perfekt yta.
Plus att det blir skarvar här och där; man får ju klippa till "tårtbitar" för att anpassa till en dubbelkrökt reflektor.
Hmm skulle det duga för att få igenom halvljuset på besiktningen tro? Ingen aning.. :-)
Finns på Bauhaus och Clas Ohlson t.ex.
d-c-fix.JPG
Jajamän det gör det faktiskt, duger otroligt bra på dessa med projektorer då ljusbilden skapas efter reflektorn :-) Tror dock att det kan vara svårare att få till det bra i en reflektor där det är massa kanter mm (kommer inte ihåg vad den typ av reflektor kallas) men säg typ helljusreflektorn.

Jag har klonat och satt dit en annan ECU men bilen[…]

Du kan köpa denna olja om du vill: https://ae[…]

GAS Kondensator 1F

Jag besvarar absolut INTE Pm över sidan. He[…]

Denver Cau 415 Flexibel

Denver Cau 415 Flexibel bilstereo med MP3/WMA-up[…]