Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
Jag har en volvo 740 88 och jag undrar när jag kör så går den bra men när jag kör i 75-90 km i timmen så känner man hur det vibrerar om man sitter på passargerar sidan men inte på förar sidan vad kan detta vara
av Kena
Garanterat är förarstolen mjukare för den är mer använd, därför känns vibrationerna mer. Brukar väl vara vanligast med vibrationer från obalanserade hjul, vinda bromsskivor och mellanaxellager/bussning. Fast det är klart jag brukar åxå vibrera fast av rädsla då min sambo kör och jag åker höger.
Användarvisningsbild
av igelkottar
Kena skrev: Fast det är klart jag brukar åxå vibrera fast av rädsla då min sambo kör och jag åker höger.
Sambon är inte på forumet förstår jag. (R) (R)

Man kanske ska tipsa sambon? :wink: :-O)
av Kena
igelkottar skrev:
Kena skrev: Fast det är klart jag brukar åxå vibrera fast av rädsla då min sambo kör och jag åker höger.
Sambon är inte på forumet förstår jag. (R) (R)

Man kanske ska tipsa sambon? :wink: :-O)
Ingen fara hon erkänner det själv, och du har rätt hon är inte intresserad av detta forum.
av wolf_lover
Finns det ingen som har något vettigt svar jag har bytt styrleden och det är som ett studsande som kommer ändå och jag har haft andra däck på och det är likadant ändå
Användarvisningsbild
av emwtur
efter att ha haft två 740 och nu en 940 som alla varit småskumma i framvagnen,
kontrollera spindelleden - ytterändan på undre bärarmen alltså!

jag har inte kunnat känna något glapp på någon av mina
- inte innan man haft loss leden,
när man har kört bilen känns det som framhjulet "fladdrar",
speciellt när man har "lite last på hjulet" - typ vänster hjulet fladdrar i vänsterkurvor !

/tur
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]