greeeken skrev:totfof skrev:Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Alltså hur fan tänker du?????
Förmodligen som de flesta i min situation. Hur fan tänker du själv?
Tycker du på fullaste allvar att du skall få kompensation för att handlaren haft inbrott i bilen du köpt, fundera lite på det och svara gärna om du tycker att det finns nån som helst rimlighet i dina tankar.
Kompensation är väl kanske fel ord. Men om du vart på väg att välja mellan att köpa två identiska bilar och du fick reda på att det precis vart inbrott i den ena, vilken hade du valt, och varför. Fundera på det lilla vän så ser du var jag kommer ifrån.
Däcken var så fina att du inte ser det som nåt positivt att du får nya Bang
Ja, om nån snor en grå sten utav dig och du får en lika grå sten tillbaka, upplever du att du har fått ett mervärde då?
Rutan byts , så det blir ett ingrepp som du inte vill ha Bang
Läs vad jag skrev, tänk till, så kanske du förstår innebörden.
Pinsamt att du ens kom på dessa tankar, en lånebil är väl fullt rimligt att du får ha under tiden, men allt det ansedra du listar???
Lånebil fick jag i princip ringa och be om, det var inget han erbjöd mig.
Helt otroligt hur vissa kunder nästan verkar vänta på tillfälle för att kunna gapa om kompensation.
Rent skrämmande hur vissa väljer att tolka in saker i en text som inte finns där. WoW.
Jag skulle helt ärligt skämmas om jag var dig.
Skäms inte det minsta då jag anser att värdet på bilen minskat iom inbrottet. Inte med mycket, men jag anser det lik förbenat. Du kan väl passa på och skämmas lite för att du hävt ur dig en massa idioti på ett rätt grovt sätt. Kan verkligen inte fatta att du tolkat in en massa illvilja i mitt inlägg.
Tror du ÅF tycker att det är kul att behöva ersätta dig med nya däck ,ruta hyrbil mm mm mm????
Nej? Ska vi tippa att det skedde inbrott i fler biar (det står uppskattningsvis ett hundratal bilar där) och att det går på deras försäkring.
Vanliga människa.
Du jag håller med dig till fullo.
Klart man itne ska skämmas. Man ska skämmas om man inte vågar säga ifrån.
Så ni menar att återförsäljaren får bekosta hans nya däck
Tror nog deras försäkring går in där o fixar det.
Han betalar endast en liten liten summa = självrisken.
Nog var det säkert fler bialr som fick inbrott.
Jag tycker du ska våga säga att du vill ha kompesation.
För vad skall han få kompensation? Det var ett inbrott, handlaren ersätter de förlorade sakerna via försäkringen de har. Detta är inget som Handlaren kunnat påverka eller något slarv från deras sida.
Skulle du kompensera om du sålde din bil privat och samma sak skulle hända dig? Du sänker priset på bilen med ett par tusen när du redan får hosta upp kostnaden för självrisken för att ersätta de söndeslagna sakerna och de stulna sakern? Samt att det inte blir någon värdeminskning på bilen.
Edit.
Sedan håller jag med att det är surt att få höra en sådan sak när man längtar efter sin nya bil.
/Edit