Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jenson
Tjena, har haft v70-02 170 i ett halvår nu och undrar om en uppgradering av mjukvaran kan vara till en fördel eller möjlig nackdel. Vet inte om den har blivit uppgraderad någon gång. Har inga lustiga felmeddelanden eller något annat fel. Undrar mest över vad man kan tjäna på en uppgradering. Vad är kostnaden på en sådan? Bilen har rullat 9200 mil.

MVH Jenson
av TwinTurbo
Brukar du uppdatera Windows?
Användarvisningsbild
av greeeken
Funkar din bil så ja varför lägga pengar på det

Vad en uppgradering kostar beror på vilken verkstad du frågar.

Dålig jämförelse
Windows är redan från början ett buggsystem.
av Marbas
Jag gjorde en total Can Uppdatering vid senaste servicen. Mestadels pga att jag hoppades på att färddatorn skulle visa mer rätt snittförbrukning samt att den inbyggda telefonen skulle få bättre ljud. Det kostade ca 400:-. Dock så visar inte färddatorn mer rätt nu än innan, men telefonen har fått lite bättre ljud.

Jag skulle uppdaterat i ditt läge. Har du dessutom automat så har det säkert kommit förbättringar till din bil om den inte tidigare varit uppdaterad.
Användarvisningsbild
av gooose
Din färdator kommer aldrig att visa rätt det enda som funkar är det gamla beprövade sättet

Färdatorn är och kommer alltid att vara felvisande

ok vissa tycker att den visar rätt men dom alla visar fel där av uppstår diskutioner men fatum är att denna tekniska pryl som alla vill ha för att man "får koll på läget"
är helt onödig och orsakar bara massa problem då många tycker att den skall fungera/visa rätt

Och gissa hur långa diskutioner man kan få tack vare denna grejsom är helt beroende på av hur man kör och ingen i detta land kör likadant därför visar dom inte rätt

Tanka och räkna det ända rätta
av absolut
hej, har uppgraderat min s 60 t5, jag är supernöjd. automatlådan växlar annu mjukare. hade lite problem med spjället, nu är det bra. kan jag bara rekommendera. kostade allt 700 spänn...(volvo)
av Kena
Konstigt det där med förbrukningen, hur mycket fel visar den? min är nästan på decilitern de gånger jag jämfört med tankningarna.
av Marbas
Kena skrev:Konstigt det där med förbrukningen, hur mycket fel visar den? min är nästan på decilitern de gånger jag jämfört med tankningarna.
Min D5:a visar ca 1,1 dl/mil för lite, dvs den drar 1,1 dl/mil mer diesel än vad färddatorn visar. Beror lite på om man belastar motorn. Verkar som att ju mer man belastar den (t.ex. med en husvagn) så visar den mindre fel.
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?