Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KalleJ
Lövet skrev:Tyrereviews betyg är skrivna av privatpersoner. Inte opartiska test. Jag skulle inte fästa någon större vikt vid deras betyg.
Det är Vi bilägares test jag länkade, läs igen.
av KalleJ
Steffe3 skrev:Nu var väl dom hämtade från Vi Bilägare, men jag vet inte hur noggranna deras testee är heller :party:

Oavsett så klassar jag inte Landsail som premium (som tråden gällde) på nåt sätt, däremot ett helt ok budgetdäck för vad det kostar.
Fast då behöver vi definera vad ett premiumdäck är, för om ett däck som bromsar bättre eller lika bra på vått och torrt (inom felmarginal) som dyraste Michelindäcket inte är premium. Så kan vi lägga ner diskussionen helt.
Ska vi resonera utifrån vad alla tycker så existerar inte premiumdäck under 1000kr just för att det kostar under 1000kr.

Tyrereviews test får snarlikt resultat förutom att Pirelli P7 och Conti PC 6 är helt omkastade i wet handling.
https://youtu.be/p0NN-Po4a1U?list=PLA_n ... fd5D&t=461

Men jag vet inte ni kanske tycker Conti, BFGoodrich och Hankoook är livsfarliga för att de är 2sek långsammare än Maxxis i våttestet :D

En sida bak skrev någon att Maxxis inte är premium, men det ändå testvinnare i detta fallet. :nerd:

Vill man ha det säkraste däcket bör man fundera på om verkligen vill ha touring/comfort däck också.
av Lövet
KalleJ skrev:Det är Vi bilägares test jag länkade, läs igen.
Jag ska helt ärligt säga att jag inte såg vilket test det var. Har slutat att se Tyrereviews som något seriöst när de, åtminstone tidigare, utgick enbart från egenskrivna omdömen. Privatpersoner klarar inte av att känna skillnad på däck på det sättet. Framförallt inte när man går från att ha åkt på slitna däck och sätter på nya. Alla däck känns fantastiska då.
av KalleJ
Ni två har fan inte en susning om vad den hemsidan är. Testerna har inget med kommentarerna om däcken att göra öht.
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]