Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
Lövet skrev:
xAx skrev:215/55R17
Om du istället monterar 225/50-17 så har du mkt större utbud. Det är dessutom originalstorlek.
+1

Brukar köpa continental, men dom är dyrare än tusenlappen däcket. Å andra sidan kommer ett däckbyte sällan som en överraskning och då går det fint att lägga undan pengar i förväg. Betalade 1694 kr/däcket från däckvaruhuset.se 225/50-17 med fri frakt. Leverans till dörr och körde sedan till lokala verkstaden som tog 550 kr för att kränga på däcken på fälgarna med nya ventiler.

Köpte Landsail LS388 till min gamla V40 för ett gäng år sedan och hade inga problem med dom, quirin 990 eller vad dom heter verkar också få bra kritik. Inga paniksituationer uppstod dock så vet inte hur väl dom presterar när det verkligen gäller..

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Steffe3
Sickan09 skrev:Ja har kört med Landsail det senaste tre bytena kan rekommenderas bra pris bra kvalitet.
Har också kört med dom i omgångar, första gången kändes dom väl sådär (vattenplanade en del), men på senare tid har dom blivit bättre.
Vatten funkar bra numera, och även inbromsningar. Har (som tur är) inte behövt panikbromsa riktigt ordentligt ännu, så där kan det antagligen skilja mellan märken.
av KalleJ
https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... -Test-.htm

Michelin 5:a Pirelli 6:a Landsail 7:a
Halkar lite efter i vattenplaning är väl största minuset, men det gör alla däck när mönstret minskar.
För halva priset har man råd att byta däcken med mer mönster kvar också...
Finns lite kontrovers med hur djupt vatten som är realistiskt vid vattentest också.
av Lövet
Tyrereviews betyg är skrivna av privatpersoner. Inte opartiska test. Jag skulle inte fästa någon större vikt vid deras betyg.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Nu var väl dom hämtade från Vi Bilägare, men jag vet inte hur noggranna deras testee är heller :party:

Oavsett så klassar jag inte Landsail som premium (som tråden gällde) på nåt sätt, däremot ett helt ok budgetdäck för vad det kostar.
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, fast det resonemanget ligger i farans riktning. Det är bara att extrapolera till det här däcket kostar bara en 50-lapp, men det är ytterst osannolikt att du överlever däcket. Förmodligen kör du ihjäl dig innan däcket är uppslitet.
Det är frågan om vad det egna välmåendet, eller i yttersta änden livet, är värt? Personligen ser jag bättre ting att spara in på. Var och en får göra sina val, men man ska veta vad man väljer. Just när det gäller däck är det extra komplicerat, för köper jag 50-kronorsdäck och sen far av vägen kan det ju vara du som kommer i vägen när jag inte har koll på bilen längre.

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Nästa elbil från Volvo?

Spännande med dörrarna, finns inget […]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]