Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1533782
Hej,

Jag skjutsade dottern igår. Hon ville hissa ned passagerarfönstret ca 4-5 cm(åksjuka). Det är ca -1 grader ute. När jag hissat upp det igen hör jag ett knäppande /skramlande ljud när jag kör och bilen kommer åt ojämnheter. Det låter som att rutan är lös på något vis. När jag trycker på rutan utifrån och in knäpper det lite i nederkant med ett spel på ngn mm.

Rutan stänger helt och sitter på plats i övrigt.

Vad kan det vara? Är något i infästningen av rutan trasigt? Eller är det att listerna är gamla och torra eller bara frysta och klämmer då inte rutan på plats?

Tittar på reservdelar så ser det ut som sidorutan skruvas fast med metallklämmor med gummi i fönsterhissen. https://www.skruvat.se/Fonsterhiss-P788601.aspx
V70 2013 sumum

Är ETS-lampan tänd? Om motorn går […]

Att det skulle bli någon slags ledad funktio[…]

Vibrationer vid gaspådrag

Får punga ut själv då förs&a[…]

Kass generator? V70-2012

Du bör ha runt 14 Volt mätt över ba[…]