Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
Frihjulet till generatorn som skurit
Ja, jag håller med. På min väsnades det även i neutralläge, på tomgång. Det gick att se att generatorremmen flaxade som en lärkvinge.
Kör inte med bilen om det är detta. Har du otur åker remmen av och slår sönder hela motorn. Min fick åka bärgare till verkstad.

Jag har lärt mig sen att frihjulet brukar hålla 30000 mil, men sällan 40000 mil.
andreasw skrev: tor 09 mar 2023, 23:11 Tycker det låter som min lät, frihjulet till generatorn som skurit.
Ok! Har beställt en ny.
apersson850 skrev: fre 10 mar 2023, 11:59 Ja, jag håller med. På min väsnades det även i neutralläge, på tomgång. Det gick att se att generatorremmen flaxade som en lärkvinge.
Kör inte med bilen om det är detta. Har du otur åker remmen av och slår sönder hela motorn. Min fick åka bärgare till verkstad.

Jag har lärt mig sen att frihjulet brukar hålla 30000 mil, men sällan 40000 mil.
Åhfan.
Min låter inte riktigt så illa (ännu).
Jag har beställt ett nytt och hoppas att det är de.
apersson850 skrev: fre 10 mar 2023, 11:59 Ja, jag håller med. På min väsnades det även i neutralläge, på tomgång. Det gick att se att generatorremmen flaxade som en lärkvinge.

Visade videon idag för en kunnig.
Han pratade eventuellt om svängmassehjulet?
Vi har inte kollat på bilen ännu dock.

Finns det något enklare sätt att felsöka frihjulet?
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]