Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Roy
Bilen har börjat visa "boka tid för service"
Frågan är hur länge man har på sig då. läste handboken och tydligen finns det flera nivåer.
Sen kommer "service erfordras", vidare "service snarast" sen " tid för service överskriden"
Någon som vet tiden , hur långt vågar man köra innan nästa nivå??
Detta kan man inte utläsa från handboken.
Någon som vet?

15000 mil nu och det pratas om kamremsbyte vid 18000 mil men senare skall det vara 15000 mil så det kanske blir kamremsbyte då.

Jag fick tag på en beskrivning hur man återställer servicelarmet, engelsk.
genom tryck på olika knappar.
Framöver tänker jag göra oljebyten själv och nolla servicelarmet.

Roy
Användarvisningsbild
av Roy
Ja det är 15000 mil och därför börjar servicelarmet att visa sig.
Bilen är i 15000 mila området nu.
Men frågan gällde vilken marginal man har innan servicen måste genomföras.
Roysan
av UnleashFusion
Den kommer fortsätta lysa tills det står "tid för service överskriden" aka ~en månad eller något sånt och försvinner enbart när det nollas. (har detta på min bil just nu och jag kör som vanligt, inväntar ~2månader till innan service)
Användarvisningsbild
av svergie2
Roy skrev:Ja det är 15000 mil och därför börjar servicelarmet att visa sig.
Bilen är i 15000 mila området nu.
Men frågan gällde vilken marginal man har innan servicen måste genomföras.
Roysan
Bilen ska servas en gång om året eller varje 3000 mil, det som kommer först. Boka tid för service dyker upp när det är en månad kvar till service, milintervallet vet jag inte då jag inte kör 3000 mil och då faller på 1-årsregeln. Vill du se din marginal gör du enkelt det med hjälp av serviceboken (1 år eller 3000 mil från senaste servicen).

Man kan även kolla i instrumentklustret med ratten på blinkersspaken. Tryck på OK längst ut på spaken och snurra på hjulet tills du kommer till Service, tryck på OK.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

.. kan det ”sticka ut” utanför?[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]

Den här gången är det faktiskt Vol[…]