Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av borstarmicke
Höger glas flög av när sambon körde till jobbet imorse.. har för mig jag läst om detta fenomen här...

Ringde volvo som ville ha 1300:-... wtf...

Mekonomen skull ha strax under 400:-. beställde iaf ett på chans. Volvo var noga med om det var elinfällbart medans mekonomen inte hade nåt sånt.

Har el infällbara fö

Nån som vet om det funkar från mekonomen?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Samma glas oavsett om det är infällbart eller inte, möjligen om det skulle kunna finnas med/utan värme, men tror inte jag har sett nån utan 😅
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Finns spegelglas med vattenavvisande yta, de köper man på skroten för ett par hundralappar.
I övrigt är alla glasen exakt lika.
Användarvisningsbild
av Micce1980
@borstarmicke, Köpte denna när original slutade fungera med värmen i spegeln förra vintern https://www.trodo.se/spegelglas-yttre-s ... 338-0047-1 Fungerar som det ska ännu i alla fall och klart fördelaktigt pris men det är väl plus frakt här med men 242kr med det

Dock stämmer inte bilden på Trodo.
Tyc till vänster och original till höger
På den jag fick hem så va värmetrådarna bredare och glesare, ingen kvalitetsskillnad men en skillnad. Där man fäster kablarna var "hanarna" även aningen klenare än original. Vill minnas att jag flyttade över styrpinnarna av metall då original var lite kraftigare

.
IMG_6898.jpg
IMG_6898.jpg (3.53 MiB) Visad 363 gånger
.

Till min kärra kostade original 1800kr
Tyc på Mekonomen 700kr
Tyc på Trodo 242ke med leverans :-)
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
av borstarmicke
Tack för svaren!

Tog beställning över telefon och fick då pris på 396:- men nu när jag kollat hemsidan finns inget under 500:-... Jaja, får väl se imorgon när jag ska hämta ut.

Hade def tagit trodo om det inte varit bråttom.

Behöver nog ny till -02:an oxå då defrostern lagt av på vänstersidan, blir nog trodo där, ofta bäst lr iaf mkt bra priser.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Köper mkt från Trodo numera.
Bra priser och väldigt bra grejer. Enkelt att välja premiumgrejer om man vill.

.. kan det ”sticka ut” utanför?[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]

Den här gången är det faktiskt Vol[…]