Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ettsjuttioettan
Hej gott folk.
Första inlägget här!
Som gammal Volvoit i Göteborg , där jag på den tiden jobbade i slutmonteringen , på bana 1:71 med dörrhänget vänster sida och slutade där i Maj 2002, så har jag till slut fått tag på en V70 2016 års modell, late model tror jag det heter, tillverkningsår och månad enligt Transportstyrelsen är 2016 -02.
Jag har fått med en "ägarmaual" på 128 sidor, men jag inbillar mig att det finns en större och mer komplett instruktionsbok till bilen. Jag har sett på nätet att diverse bilskrotar säljer dessa för några hundringar.
Har dock ej hittat någon till 2016 års modell!

Någon som vet var jag kan få tag på någon eller som ev. kan tänkas ha någon liggandes på hyllan där hemma?

Kan det löna sig att kontakta Hisingsföretaget och den vägen kanske få tag på en kanske?
av Ettsjuttioettan
Hej och tack för förslagen. Vet detta, att allt i denna eftersökta Instruktionsbok finns i digital form.
Kanske är jag gammalmodig och halvgammal som vill ha en rejäl instruktionsbok på 400 sidor att bläddra i.
Går en sådan att finna måntro..?
Men tack alla än en gång för feedback!
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Nä.
Ingen tryckt instruktionsbok för den årsmodellen.

.. kan det ”sticka ut” utanför?[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]

Den här gången är det faktiskt Vol[…]