Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S90T5
Erik Å skrev: fre 03 mar 2023, 01:35 Lyft på mattorna och känn om det är blött under..
Jag ska kolla det imorgon. Om det nu är blött vad är det bästa jag kan göra då?
av S90T5
HitTheRoadJack skrev: fre 03 mar 2023, 06:41 Har du råkat ställa in återcirkulation på kupé luften?
Inte vad jag kunnat se. Jag kör med AC:n på alltid. Alltså inte återcirkulation. Men har nog blivit att det kommit in fukt när jag tvättat den och så har jag tygmattor för detta problem har man inte på våren och sommaren. Men är sjukt irriterande när rutorna immar igen medan man kör. Jag kan inte sitta med fullvärme på hela tiden. Blir ju för varmt. Och åka med en sidoruta ner kan ju inte heller vara bra. Så vad kan man göra för att slippa den här jäkla imman och fukten. Ska jag behöva köra en jäkla hårfön in i bilen för att få bukt med problemet? Alltså hur gör ni egentligen för kan ju inte var ensam om det här problemet. Måste ha göra med min tvätt i onsdags för strålkastarna hade och också kondens inuti vilket är sjukt fult och irriterande det också. Hatar vinter och kallt väder. Usch tur det är vår och sommar snart.
Användarvisningsbild
av Rillee
Hamnade bakom en illaluktande polsk bil häromdagen, så jag tänkte jag provar med återcirkulation för att det kanske minskar lukten men rutorna immade igen direkt.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Har du koll på hur kupéfiltret ser ut..? Kanske dags att byta
Användarvisningsbild
av leiwi
[/quote]
Jag har säkert dragit in fukt när jag tvättat den och jag använder tygmattor så fukten sätter sig säkert där. Men hur kan rutorna börja imma igen när bilen är varm och när jag har kört en bit så immar rutorna igen så får jag sätta på framrutevärmaren och stänga av och hålla på så. Hur ska jag göra för att inte rutorna ska imma igen när jag kör. Så här kan jag inte ha det.[/quote]

Ja du kanske har fuktiga mattor ,en det förklarar inte din beskrivning av vad som händer . mitt tipps är att dina spjäll inte fungerar som dom skall , jag rekommenderar ett verkstadsbesök för kontroll av funktionen
Användarvisningsbild
av Perra83
Hade så i början av vintern. Fick ha en trasa i bilen för att kunna torka rutan när isen tinat. Satte sedan AC på off och problemet försvann direkt. Vet inte om AC går när bilen förvärms eller när den renas men jag har inte haft någon imma sedan början av vintern.

Tur att jag inte har en Premium modell eller Google utan en vanlig T8 22 late 🤣
av Keiser
LJN skrev:+1 på det, titta på tex. Lexus som har mycket högt "kundnöjdhetsindex" Men, jag hoppas som märkestrogen Volvo kund att dom sätter rätt resurser på kvalité och problemfritt bilägande.
Bara en stilla undran, varför köper du inte Lexus då, om det är referensen?
av least
Keiser skrev:
LJN skrev:+1 på det, titta på tex. Lexus som har mycket högt "kundnöjdhetsindex" Men, jag hoppas som märkestrogen Volvo kund att dom sätter rätt resurser på kvalité och problemfritt bilägande.
För att man gillar Volvos bilar så klart...
av Keiser
least skrev:
Keiser skrev:
För att man gillar Volvos bilar så klart...
Då är inte "premium" så (tillräckligt) viktigt mao? Jag menar bara att uppskattar man Lexus styrkor då köper man väl en Lexus, inte en Volvo och hoppas att den ska vara som en Lexus! :-D (och kommentaren var främst riktad till den som skrev det)
av Xanthopteryx
Har en V90 -18 och har haft exakt NOLL problem med igenimmade rutor.
Har individuellt körläge med eko, men, där jag satt normalt klimat.
Har automagiskt på klimatet. Rör det typ aldrig, lite olika temperatur på olika platser i bilen (fyrzons). Kommer vi in ett gäng fuktiga människor så immar det såklart igen jäkligt snabbt men så fort man startar så försvinner imman direkt.

Finns felkoder? Försök med att dra ut ko[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kor[…]

Tips! Har gjort likadant på min när det[…]

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]