Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Noterade i morse att tillsatsvärmare på min XC60 T6 Recharge 2023 Late startar inte? Har provat med följande:
-Bockat ur och i igen för aktiv parkeringsvärmare under klimatinställningar.
-Startat om Googlesystemet.
-Provat att starta tillsatsvärmaren manuellt med Appen, men den startar inte.
-I huvudinstrumentet kom sedan meddelande "Tillsatsvärmare ej tillgängligt"
-Anslöt min fina Victron laddare med BT och 12V-batteriet är OK då startladdströmmen bara blev runt 6A.

Ska nu kolla säkringen nr 42 som är en 20A av MCase typ, dvs jag kan inte göra så mycket.... (Edit: Säkringen var hel)

Så det får väl bli ett besök igen till min PS.

Update: 20/2 PS kopplade upp sig, felkod: Tillsatsvärmare har ingen kommunikation med huvudenhet. Felkod släcktes men felet kvarstår. PS ska undersöka/kontakta Volvo om problemet.
Update:
Nu har bilen "bott" på Rejmes i 3 dagar för felsökning och åtgärd. Och det blev byte av tillsatsvärmaren, min utmärkta PST var i kontakt med Volvo för support hur man felsökte för rätt åtgärd mm. Fick också mjukvaruversion 2.7 nedladdad samtidigt så nu hoppas jag på en fel-/ och bugg fri period :)
Precis, ingen värme då jag mest kör på "Pure" läget och att bensinförbrukningen för 1:a gången visade på 0. Innan när värmaren fungerade så visade den alltid ca. 1,8 -2,0 l/100 km när den var igång. Och sist, inget ljud under högra framskärmen:)
B230F går fett

Kolla noga så inte insugspackningen är […]

Katalysator...

Har för mig att det finns någon lagnin[…]

Som rubriken lyder..någon som vet? V70 201[…]

Lysande :-) Du får testa buntbandstricket […]