Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Odmark
Är det väldigt tunn lack på dessa bilar? Har en 2022 V60 T8 som nu har gått strax över 3000 mil, den är full av fula små lackskador i form av stenskott på huven. Har aldrig varit med om något liknande på dom tidigare bilar jag ägt och dom har gått samma typ av körning.
Är det något man kan få åtgärdat på garanti tro?
av Odmark
Tänkte eftersom det är sådana extrema mängder, känns verkligen inte normalt på 3000 mil. Men det är nog som du säger väldigt svårt, om inte omöjligt. Får surra med dom på volvo kanske.
av tjtj
Såg i princip inga stenskott på min V60 -19 när jag lämnade tillbaka den för några månader sedan, ca 7000mil.
Skulle gissa att du råkat ut för något särskilt som orsakat detta.
Användarvisningsbild
av Derank
TS har ju uppenbarligen råkat ut för något, vad kan man ju alltid spekulera i, normalt är det ju inte att huven är blästrad redan. >Jag tror jag har 3stenskjott på huven efter 12000mil.
Användarvisningsbild
av js1
Nu har min bara gått 2000 mil men jag har inga stenskott ännu. Handtvättar alltid och är noga att granska bilen.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Det är väl rätt ointressant att jämföra antalet stenskottsfria mil eftersom förutsättningarna är helt olika. Det som spelar roll är hur flitigt trafikverket sandar vägarna man åker mest på, vilken hastighet och trafikmängd som råder där och framför allt hur långt avstånd man brukar hålla till framförvarande bil..
av Solomon
våran -21 gått 1900 mil. Såg små stenskott på 4 ställe i mångas fick ganska synlig stenskott av mötande lastbil. Alla stenskottet fick på E4 mellan Timrå o Gävle.
Senast redigerad av 1 Solomon, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Våren -99, 60200 mil
Femhundra små stenskott på huvens framkant. :-/ och säkert flera tusen om man räknar även de minsta prickarna :-D

Som rubriken lyder..någon som vet? V70 201[…]

Lysande :-) Du får testa buntbandstricket […]

@fjohan82 , Intressant prissättning :) Ska n[…]

Fel efter byte VVT

Visst vrider du vevaxeln åt rätt h&arin[…]