Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V90Förare
Är det möjligt att efter installera och montera BLIS på en V90 D4 MY19 Momentum Adv. Plug and play på blis sidospeglar eller hur ska jag ta mig ?
Användarvisningsbild
av ShogunX
Jag tror att du gör en ekonomisk och tidsmässig vinst genom skaffa BLIS i och med nästa bilbyte eller att du avstår vid aktuellt inköp om bien saknar utrustningen. Har för mig att en av svårigheterna tidigare var att mjukvaran inte fanns tillgänglig för köp. Har den på senare år blivit tillgänglig har du utöver den en mängd saker som ska bockas av för att komplettera det säkerhetspaket som BLIS är en del av.
av Xanthopteryx
Du behöver radar, två stycken, i baken - en på vardera sida.
Sedan behöver du gissningsvis även ha parkeringssensorer runt om (12 stycken).
Plus då byta backspeglar.
Plus mjukvara.
av Lockis
Xanthopteryx skrev:Sedan behöver du gissningsvis även ha parkeringssensorer runt om (12 stycken).
Behövs inte för BLIS. Räcker med det mindre antalet. (8?)
12 krävs för park pilot dock. BLIS och park Pilot hänger inte ihopa :-)

@V90Förare, Inget är "omöjligt". Men det är nog billigare att köpa en bil med BLIS istället.
Tror mjukvaran kan bli ett bekymmer, även om du får tag på hårdvaran. Volvo erbjuder inte eftermontage av BLIS.
av Lockis
Xanthopteryx skrev: lör 25 feb 2023, 21:28 Är du verkligen säker på det?
Känns som att sidosensorerna används när bilen ligger bredvid och är på väg bort.
Japp, om vi pratar om dem som sitter på hjulhuset, eller nära. Dem har inte haft något med BLIS att göra tidigare utan för park assist pilot ”självparkering”

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]