Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Malmstroem skrev:Naturligtvis går det tekniskt att fixa.

Tyvärr blir det svårt att lösa för en rimlig kostnad.

Jag räknar kallt med att snart tappa VOC på min V40 -17. Det blir att använda det manuella tiduret till värmaren.
Fast du har TEM3G så du kan om du vill uppgradera till TEM4G.Det går att göra på alla Sensus Connect bilar oavsett generation. Den är fortfarande lite dyr men några bilar kommer ju skrotas ur innan 2025 så det är bara hålla utkik.
Malmstroem skrev:Naturligtvis går det tekniskt att fixa.

Tyvärr blir det svårt att lösa för en rimlig kostnad.

Jag räknar kallt med att snart tappa VOC på min V40 -17. Det blir att använda det manuella tiduret till värmaren.
Att konvertera 2G & 3G till 4G eller 5G och vise versa kommer bli en lukrativ buskis. Inte bara bilar som berörs. Kan bli något. Den som ändå haft medel att utveckla nått fungerande.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Den stora majoriteten av konsumentprylar som använder 2G och 3G kommer bara att skrotas och ersättas med nya -- om de inte redan gjort det. Det finns ett behov av konvertering för visa dyrare utrustningar typ bilar och inom industrin. Jag tror dock inte att den marknaden är gigantisk.

Vi pratar om bilar som är kring 10 år (eller äldre). Jag skulle vara beredd att lägga hundralappar till få tusenlappar för att få fortsatt VOC. Det är svårt att få till något som fungerar för det priset, därav min förväntan att jag inte kommer att ha VOC så mycket längre.

För de som är beredd att betala torde det komma lösningar. Jag tror inte så många kommer att välja den uppgraderingen.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 23

Ska bränslepumpen gå igen även ma[…]

Om jag inte ser fel så sitter förgrenin[…]

Hallå! Det där ju motorlampan som lyser[…]

Chippning av 940ltt 1996

Har bytt ut samtliga 5 tändkablar nu. Allt &a[…]