NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Nu har min bil fått för sig nya hyss.
När bilen är kall och har stått ute så startar stereon om 2-4ggr innan det har börjat bli varmt i kupèn. Nybilsgarantin gick ut för 1mån sen så det är väl knappast lönt att ringa Volvo.
Någon som har haft tips på vad det kan vara.

När jag ändå är igång kan jag räkna upp alla fel som min bil har varait på verkstad för det närmaste året.

1 Centrallåset strular vänster bakdörr i baklås.

2. ABS lampa börja lysa, bilen komplett död, det som funka var i princip Motorn och inget annat, byte ABS sensor bak.

3 Xenonljuset fellställt efter verkstadsbesöket.

4 Centrallåset höger sida, byte lås

5 Centrallåset vänster sida, by lås. Låset på bakluckan uppsmort . Man får fortfarande drämma igen bakluckan, svar från Volvo "det ska vara så"

6 Centrallåset Vänster sida igen, Byte Ledningsmatta tog en och en halv vecka innan jag fick tillbaka bilen.

6 Knirr i drivaxlar fram, limmade splince.

7 Centrallåset Höger sida, byte ledningsmatta

8 Nu stereon, Hur mycket ska man tåla???

Det jag har fått som kompensation av volvo är 1liter olja men den blev använd bara efter 2veckor efter att bilen hade varit på service och de hade hållt på för lite olja. :evil:
av rb55
jag har haft samma problem med min radio.
radion dör och skärmen släcks men startar om på bara 2-3 sekunder,
det hände mig 4-5 gånger på 1 månad så jag åkte till volvo och fick det fixat på nybils.g , det dom gjorde var att uppdatera radions programvara och sedan har det aldrig hänt igen, det hade kommit en stor uppdatering för radion.
av dali
Har du haft så mycket problem med bilen så tycker jag att verkstaden ska uppdatera programvaran i stereon utan kostnad ... annars är de inte särskilt "service minded".
av DanneF
Fredrik, kolla me firman du köpte bilen av om dom har nån extragaranti som följde med, många firmor har sånt, brukar vara minst 12 månaders garanti, och 24 månaders om bilen är nyare som din var när du hämtade ut den, både brabil och bilia har sådana garantier, så ring o kolla :)
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Ringde Volvo idag och de ska kolla på felet Utan kostnad.
Helt klart shysst men en sak är säkert, bilen ska säljas till våren.
Jag har redan nu tittat runt lite, tveksamt om det blir en Volvo igen...
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Sådär då har bilen varit inne på Porgramuppdatering och funkar det... NEEEJ.
Nu väntar nionde verkstadsbesöket....
Hur mycket ska man tåla?
av JK24T
Kan en Golf -92;a vara attraktiv !?!?! :)
av Ragnarpe
FiddeUBC skrev:Sådär då har bilen varit inne på Porgramuppdatering och funkar det... NEEEJ.
Hur mycket ska man tåla?
Fidde, vilken årsmodell?
av DanneF
Ragnarpe skrev:
FiddeUBC skrev:Sådär då har bilen varit inne på Porgramuppdatering och funkar det... NEEEJ.
Hur mycket ska man tåla?
Fidde, vilken årsmodell?
Fidde har en 06a, attans osis att de skall krångla för dej :(
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag sket i o ringa till volvo igår, jag ska försöka titta på det själv nu i helgen. Hur är 08orna, är det lika mycket fel på dem?

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]

Tack så mycket. Är nu monterat och klar[…]