Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
Volvo har nu kampanjpris på nybeställda XC60, sänkningen är nog lite större än man kan få rabatt som privatkund. Även kompletta vinterdäck för 9900.- finns som tillval nu.

Men jag som har en ny XC60 hade nog tittat lite mer på motsvarande modell från BMW eller MB. Jag misstror Volvo att dom kommer tillrätta med allt Google strul och får till en driftsäker funktion. Som det är nu så är det småsaker varje vecka och standardsvar från supporten är att återstarta Google operativet, dito kommunikationsmodulen, installera om appen, installera om mobilen.
av LJN
Fråga, har nya XC60 T6 Recharge 2023 elektrisk turbo? Eller har den en "vanlig" konventionell avgasturbo.
Användarvisningsbild
av Jorglund
Jaha, då fick även jag ett brev från min handlare att BLIS etc utgår med 5000Kr i kompensation om jag vill acceptera affären :(
Nu är jag inte så noga med att få bilen i Mars utan kan vänta till September, så jag annullerade ordern och bokade en 2024 istället.
Blev lite billigare tack vare vinterhjul kampanjen :) Så nu får man vänta ett halvår ytterligare men det är ok för min del. :-)
Får väl hoppas att det inte saknas några grejor på den...
Användarvisningsbild
av leiwi
Jorglund skrev:Jaha, då fick även jag ett brev från min handlare att BLIS etc utgår med 5000Kr i kompensation om jag vill acceptera affären :(
Nu är jag inte så noga med att få bilen i Mars utan kan vänta till September, så jag annullerade ordern och bokade en 2024 istället.
Blev lite billigare tack vare vinterhjul kampanjen :) Så nu får man vänta ett halvår ytterligare men det är ok för min del. :-)
Får väl hoppas att det inte saknas några grejor på den...
Synd men jag tror att det var ett bra beslut , jag är övertygad om att "skrapade bilar "som saknar saker som Blis mm kommer att få ett betydligt lägre andrahandspris , det speciellt när det rör sig om saknad säkerhetsutrustning, många uppskattar ju Volvos säkerhetstänk
Användarvisningsbild
av Derank
Tror bestämt inte att det påverkar det minsta, min XC60 är helt ren från bliss, fniss och allt det där, man kunde aktivt välja bort det fram till 2016 års XC60 och det finns gott om förare där ute såsom jag som avskyr allt vad dessa bliss och joller heter och gladeligen köper sådanna fordon just pga av att de inte har dessa saker.

Det finns alltid 2 sidor av myntet.

ungefär samma tänk från vissa att en T6a kommer bli osäljbar och ingen vill ha en diesel om 5år osv osv osv, det finns alltid köpare. Det är ju bara se snacket och pikarna till de som köpte diesel för 4-5år sedan...ni kommer få skänka bort era bilar, ingen vill ha en diesel 2023 osv osv...
Användarvisningsbild
av poseidon
TobiasHieta skrev: tis 14 feb 2023, 22:33 Är det någon som har beställt en CbV och fått besked att den kommer utan BLIS? Har en på gång under dom veckorna ovan men har inte hört något...
Nu hände det mig iaf!!! :mad: :devil: :ninja:

Trots att jag ringde för 2v sen och kollade så säger nu Volvo att "Din CBV-bil kommer utan BLIS och CTA".
Den skall tillverkas imorgon enligt appen.

Fyfaan vad usel kundhantering.

Jag har en hyrbil idag och saknar båda funktionerna.....
av TobiasHieta
poseidon skrev: mån 20 feb 2023, 13:42
TobiasHieta skrev: tis 14 feb 2023, 22:33 Är det någon som har beställt en CbV och fått besked att den kommer utan BLIS? Har en på gång under dom veckorna ovan men har inte hört något...
Nu hände det mig iaf!!! :mad: :devil: :ninja:

Trots att jag ringde för 2v sen och kollade så säger nu Volvo att "Din CBV-bil kommer utan BLIS och CTA".
Den skall tillverkas imorgon enligt appen.

Fyfaan vad usel kundhantering.

Jag har en hyrbil idag och saknar båda funktionerna.....
Trist. Drog dom av något på avgiften?
Användarvisningsbild
av poseidon
140kr/mån

Hade de ringt för 2 mån hade det varit en sak.

Det är ju inte så att det finns massa andra bilar enligt spec jag kan välja mellan.

Visst, det finns bilar till salu. Men denna har jag ju beställt och väntat på i 8 mån.
Användarvisningsbild
av leiwi
poseidon skrev:140kr/mån

Hade de ringt för 2 mån hade det varit en sak.

Det är ju inte så att det finns massa andra bilar enligt spec jag kan välja mellan.

Visst, det finns bilar till salu. Men denna har jag ju beställt och väntat på i 8 mån.
Ja det är tråkigt att man inte får det man beställt , nästa steg för Volvo att kanske lämna ut en liten kinesisk bil när det är något som tryter! :-(
  • 1
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 234

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]