Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CalleMan
Bytte handtaget i fram utan några som helst bekymmer, men när jag skulle ta av den på högerbakdörr så tog det stopp. Där är det inte en torx som på framdörren. Vet någon var jag kan hitta instrutioner för demontering som tidigare delats i tråden?
av UnleashFusion
CalleMan skrev: mån 20 feb 2023, 17:00 Bytte handtaget i fram utan några som helst bekymmer, men när jag skulle ta av den på högerbakdörr så tog det stopp. Där är det inte en torx som på framdörren. Vet någon var jag kan hitta instrutioner för demontering som tidigare delats i tråden?
Detta kanske hjälper:
av CalleMan
@UnleashFusion, Det jag inte förstår är hur de går tillväga med själva innanmätet. På förardörren var det jätteenkelt med en skruv bara, men bakdörrarna verkar vara annorlunda invändigt.
av Hedda83
På bakdörrarna så ska det trycka på nån flärp,
När de bytte mina fick de gå in i Vida o kolla hur man gjorde det visste inte om de själva
av CalleMan
Lampan i bakre handtaget började lysa igen för någon dag sedan?

Men jag bad serviceteknikerna byta till den jag köpt ändå, kändes som den skulle slockna igen då jag kommit hem från servicen bara för att jävlas.

420kr tog dem för detta, helt okej ändå. Men skulle byta själv om jag kunde lära mig hur.

Tog med mig handtaget som satt på bilen hem, som "reserv"
av henrytuba
Det kanske är lite oxid eller glappkontakt i något kontaktstycke?
Det finns trådar om keyless-systemet (som ju också sitter i handtaget) och att det slutar funka ibland pga detta.
Fel efter byte VVT

Jadå, enda gången jag backar är j[…]

B230F går fett

Varför ska du sänka trycket?? Bräns[…]

Katalysator...

Har för mig att det finns någon lagnin[…]

Som rubriken lyder..någon som vet? V70 201[…]