Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av MaxOlsson
Tjenare bakaxeln har rasat på min 940 -96 har letat till förbannelse efter ny bakaxel och lyckats få tag på en från en 740 -87 passar den rakt av eller är de något annat förutom hastighetsgivaren som kommer balla ur? Mvh
Användarvisningsbild
av lennarte
Det är fel antal "gluggar" på hjulet som givaren mäter mot. Hastighetsmätaren kommer att visa "helfel" osvsett vilken givare du använder.
I övrigt ska det funka.
av MaxOlsson
Skönt jag kan leva med att det visar fel hastighet är beroende av bilen så bara den går att köra är jag nöjd men då ska det inte vara några problem får väl byta till en 940 axel i framtiden istället sen
Tack för snabbt svar 👍
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Tror inte riktigt du förtår just HUR fel den kommer visa. Den kommer visa 4(!) gånger för lite. Dvs kör du i 100km/h kommer mätaren visa 25km/h. Det vill säga den är totalt oduglig som mätare!
Det är dessutom krav på korrekt fungerande hastighetsmätare i bilar, så blir du stoppad kan det bli problem... Om inte annat blir det det på besiktningen, polisen kanske kan godta GPS som visare - men det gör inte besiktningen.

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]