Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oath5
16000 kr landade min reparation på hos Bilia som sagt. Nu löste det sig för mig ändå genom att Toveks där jag köpte bilen tog på sig min självrisk på 5000 kr för jag hade bara ägt bilen i 4 månader innan problemet började uppstå.

Har inte kvar bilen nu men har haft problem med min nya bil där det blev tjafs om garantier osv. Vill bara tipsa er om att om ni har köpt en begagnad bil från en bilhandlare så har ni från Maj i år TVÅ års garanti enligt konsumentköpslagen. Oavsett vad bilhandlaren själva lämnar för garanti. Innan var det ett 6 månader. Så stå på er gällande era felaktiga bilar, speciellt nyare årsmodeller som bara ska fungera!

I mitt fall var det en icke fungerande stolsvärme som jag upptäckte två veckor efter jag hade köpt bilen. När bilen var inlämnad på lagning så fick jag veta att garantin Bilia lämnade mig ej täckte detta. Aldrig att jag gav mig på det, det skulle kosta 6500kr att få ett nytt värmelement till stolen LOL!
Användarvisningsbild
av Vojje
oath5 skrev: Vill bara tipsa er om att om ni har köpt en begagnad bil från en bilhandlare så har ni från Maj i år TVÅ års garanti enligt konsumentköpslagen. Oavsett vad bilhandlaren själva lämnar för garanti. Innan var det ett 6 månader.
Det är ingen "garanti", bara en förlängning av den omvända bevisbördan för ursprungligt fel ...
av mangehfred
Ni som har lyckats få ersättning för detta fel från ert försäkringsbolag.
Vilka försäkringsbolag är det som har godkänt detta fel? Lite nyfiken för Volvia ger ingen ersättning alls för detta... :-(
av Axii
Införskaffade en V60-2019 för lite drygt 1 år sedan med selektgaranti och nu kommer jag få motorerna med plasthylsa utbytta på garantin då plasten runtom frös fast och drogs av när jag öppnade luckan härom morgonen. Den har även stött på fenomenet med att åka upp till max för att sedan glida ner en bit.

Fick även låskistorna utbytta runtom för nån månad sen och nya gummimattor (hade de som luktade kattpiss vid fukt/värme).
Gissa om man är glad att Selektgarantin tar allt. Vill inte ens gissa på vad det skulle kostat...

Vad jag läst mig till så ska nu de vanligaste kända felen på 2019-modellen (låskistor, bakluckan, mattor) vara utbytt på kärran, gött mos det!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

iCarsoft Någon speciell man minst bö[…]

Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18