Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Har en V90 MY19 som det endast finns ett USB uttag i centerkonsolen och samt även ingen carplay eller android auto, går detta tro att eftermontera ? isåfall vart och hur ? Har sett adapters men tvekar på att det funkar om jag inte har mjukvaran först ?
Tack för hjälpen på förhand !
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 15715/2019

Det dribblas lite om huruvida det extra uttaget behövs eller inte, men du kan ju bara beställa det och montera in själv och sedan till verkstad för att ladda mjukvara.
Monteringsanvisningen finns på länken ovan.
Artikelnummer likaså.

Jag har två uttag så i det andra har jag en minnepinne med lite musik och några barnfilmer om det skulle vara tråk någon gång om vi väntar eller så. Kör även kartuppdateringar via andra uttaget så då kan jag ju köra Waze samtidigt.
Jag tror du behöver den dubbla USB för att får CarPlay/AA. Jag monterade kabel med USB själv. Det tar ca. 2h och anvisning finns ju på hemsidan på Volvo Accessories. Sedan bara till Volvo för mjukvaran. Jag betalade 4178kr och sparade arbetskostnad för monteringen.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]