Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
RoyalKort skrev:Nu vet jag verkligen inte vad felet kan vara... bytte ut förarkontroll panelen, fortfarande ingenting.. blir väl att ta in den på volvo....
Trist. Har du kollat felkoder igen efter bytet? Vad säger de i så fall? Vet inte exakt hur det ser ut bakom dörrklädseln på P3-generationen ännu eftersom jag inte haft skäl att rota runt där så här långt. Men har du kollat att styrmodulen i dörren får ström och också om kontrollpanelen får det i den händelse den spänningsmatas på annat sätt än via styrmodulen.
av least
Att byta ut delar utan ha rätt felkoder kan bli kostsamt... Försök hitta nån som kan läsa ut korrekta felkoder ur bilen.
av RoyalKort
Nu har jag fått fler felkoder!
B1D13-14
Interior Lights #1 Circuit - Circuit Short To Ground Or Open - General Electrical Failures

U0423-87
Invalid Data Received From Instrument Panel Control Module - Missing Message - Bus Signal / Message Failures

U201F-87
External Receiver - Missing Message - Bus Signal / Message Failure

Antar att det är kortslutning på en av innerbelysningen?
Någon som kan se vad VIDA säger? :)
av andersuw
least skrev:Tydligen så har TS löst detta. Var ett fel/kabelbrott i lamphållaren.
Vilket jag i likhet med dig tycker att TS borde ha kostat på sig att själv rapportera i denna tråd, särskild efter att du (i en annan tråd) indirekt uppmanat honom att göra det. Tycker knappast det är för mycket begärt att folk ger den typen av feedback när de väl fått problemet löst eftersom det förstås kan vara till hjälp för andra som har likartade problem. Bra att du trädde in och gjorde vad som göras bör i det här fallet! :D

Ah just, 2014 är ju föregående. D&[…]

Den här gången är det faktiskt V[…]

Hej! Jag hade min 2017 XC60 på Volvo orgina[…]

Tjena, köpte en 240 för ett tagsen och b[…]