Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
När det gäller aut el man så är det på dagens lådor inte så stor skillnad längre när det gäller förbrukningen.
Den delbara dragkroken som lossnat på vissa bilar är en grej som drabbade vissa serier utav den, kommer inte riktigt ihåg vad som gäller men man fick byta dragkroken på dom bilarna som det satt på.
Kolla med närmaste verkstad, du skall inte behöva byta till en fast pga det.
av Noodles
Driver64 skrev:Jag mätte diagonalmåttet till ca 155 cm.
Tack tack! :)
Jensen skrev:Den delbara dragkroken som lossnat på vissa bilar är en grej som drabbade vissa serier utav den, kommer inte riktigt ihåg vad som gäller men man fick byta dragkroken på dom bilarna som det satt på.
Kolla med närmaste verkstad, du skall inte behöva byta till en fast pga det.
Utan att forskat för mycket i det hela så tror jag nog jag skulle våga köra med delbart, men det är värre med min kära sambo (hennes häst tillika ;)).
Användarvisningsbild
av CarMan
dom delbara dragkrokarna krånglar ofta om man låter dom sitta kvar länge (typ 10 månader) om man tar bort dom så krånglar dom aldrig.

det ar en liten seria som hade låsnat för nån enstaka person (gällar alla bilmärken med Brink drag) dena serje byttes. man kan aldrig tappa en dragkrok om man tittar på den röda markeringen, syns den så sitter ej kroken på !!!
även den deffekta serien satt fast om man tittade på denna markering, dom som lossna berodde på att man ej brydde sig om att den röda markeringen stack fram.
av Noodles
Tack för informationen.

Den V70n (med delbart drag) ja hade spanat in mig på vart såld innan jag hann agera. :(
Användarvisningsbild
av Jensen
Man får vara rätt snabb när det gäller dom två varianterna du tittar, både modellerna är grymt lättsålda.
Tveka inte för länge.
av Noodles
Var och kikade på en Jub igår.. fin, mycket fin.. gäller att fatta beslut snabbt nu :wink:
Användarvisningsbild
av Loner
Noodles skrev:Var och kikade på en Jub igår..
Vill se bilder, speciellt på fronten :roll:
Användarvisningsbild
av Loner
Noodles skrev:Duger denna? :)
Dög fint den, men den gjorde mig ännu mera förbryllad.

Det har sagts till mig att Jubileums modellen har en annan grill :roll:
men den där såg ju ut som en vanlig v70 grilll
Användarvisningsbild
av CarMan
Loner skrev:
Noodles skrev:Duger denna? :)
Dög fint den, men den gjorde mig ännu mera förbryllad.

Det har sagts till mig att Jubileums modellen har en annan grill :roll:
men den där såg ju ut som en vanlig v70 grilll
Nej dom har samma grill

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]

Lösningen finns hos Temu för 144:-