- tis 24 jan 2023, 23:12
Berget43 skrev:Nu är du faktiskt ute och cyklar, åtminstone juridiskt. Det är tillåtet att mångfaldiga/sprida en text som publicerats i en papperstidning och är tillgänglig för prenumeranter i nätupplagan, om källa anges och texten används i en argumentation. Hade TS lagt ut alla ViB sen 1978 på en webbsida hade det inte varit tillåtet...sewen skrev:Saxat. Hoppas man får en bild av artikeln:Jag tycker det är riktigt illa att du olovligt har kopierat Vi Bilägares låsta artikel som betalande kunder som jag kan läsa. Man får inte ta text hur som helst och använda.
Blinkers i otakt på ny Volvo – ingen lösning i sikte
Tick-tick, tick-tick-tick, tick, tick-tick, tick. Så kan det låta när Daniel Ferm använder blinkersen på sin V90. Volvo lovade först att fixa problemet men säger nu att ägarna får leva med ljudet.
Problemet med blinkersljudet är fortfarande olöst och innebär att blinkersljudet inte synkroniserar med instrumentklustrets blinkerssymbol. Daniel Ferm tar fram mobiltelefonen och spelar upp en video där blinkersljudet inne i bilen kommer och går med olika intervall. Därefter tystnar ljudet en stund för att sedan fortsätta i otakt.
Magnus Holst, pressansvarig på Volvo, bekräftar att Volvoägare som stör sig på blinkersljudet får leva med det.
– Vi konstaterar att bilen uppfyller gällande lagkrav och något arbete med att justera detta symptom kommer inte att genomföras, säger han
Vid flera tillfällen har Jonas Helander intygat per mejl till Daniel Ferm att ärendet är prioriterat hos Volvo och att alla inblandade gör allt vad de kan för att lösa situationen. ”Bilen kommer bokas in för åtgärd när en lösning finns och kunden ska kompenseras när felet är avhjälpt”. Fagra löften utan värde visar det sig när vi frågar om hur kompensationen kommer att se ut? Att ämnet är svårhanterat blir tydligt när Vi Bilägare kontaktar Jonas Helander som är kundrelationsansvarig hos Volvo Car Retail och ansvarar för Daniel Ferms ärende.
– Det där är inget som vi kommunicerar och vi har kommunicerat med kunden vad som gäller, jag kommer inte svara på några frågor, säger Jonas Helander och trycker bort samtalet.
Men det värsta i den här soppan är hur min återförsäljare har skött ärendet. Volvo Car Retail har envist hävdat att de arbetar på en lösning och kommer att kompensera mig när felet är åtgärdat. Ett märkligt löfte när Volvo bevisligen inte arbetar på någon lösning. Jag har redan synat de lögner Volvo kommer med och förstod ganska snart att det inte fanns någon plan för åtgärd. Det hade varit ärligare att erkänna felet från start eftersom både Volvo och deras tekniker kände till att detta är ett vanligt problem som vi Volvoägare får leva med, säger han.
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24