- tis 24 jan 2023, 14:19
Nödhjul kostar annars t.ex. från återförsäljare/verkstad hade det kostat dig minst 2500-3000kr/st. Bildelsbasen är enligt mig baserat på (Nyttpris delat på 2) "typ". Har man tur kan man hitta bildelar till sin respektive modell/bil. Om jag inte har fel brukar nödhjul bara ha OneSize.
Har din AWD eller icke AWD ? då antar jag 300mm(fram) och med AWD (ventilerade) och Icke AWD (Solida) ? (någon får säga emot om det inte stämmer)
Roy skrev: ↑tis 24 jan 2023, 14:01 Tack för denna länken, ett intressant ställe, har inte set den sajten förr.Bildelsbasen är med andra ord: Skroten/beg(kan finnas nytt också med väldigt lågt mil) som bilar kommer in antingen via krock, etcetc.
Men nu får man kolla upp vad för storlek bilens bromsar har först.
Lustigt sätt att mäta ett hjul, höjd 13CM och bred 65CM, förmodligen menar man centimeter mått, och höjd är tydligen däckets bredd....
Men de var onödigt dyra.....
Roysan
Nödhjul kostar annars t.ex. från återförsäljare/verkstad hade det kostat dig minst 2500-3000kr/st. Bildelsbasen är enligt mig baserat på (Nyttpris delat på 2) "typ". Har man tur kan man hitta bildelar till sin respektive modell/bil. Om jag inte har fel brukar nödhjul bara ha OneSize.
Har din AWD eller icke AWD ? då antar jag 300mm(fram) och med AWD (ventilerade) och Icke AWD (Solida) ? (någon får säga emot om det inte stämmer)
Volvo V70 2.0F MY11 Inscription
- By Kamelen