- ons 18 jan 2023, 17:12
Hämtade min V60 i november utan styrenheten, fick den monterad ca 4v senare när återförsäljaren fick in leveransen på dessa.
Moderator: Moderatorer
Jorglund skrev:Är draget fabriksmonterat och bilen utan styrenhet från fabrik ?I mitt fall så monterades draget hos Bilia fast det va beställt med drag från förta början. Det kanske är så att draget monteras alltid hos återförsäljare.
Jag väntar på en XC60 med lev till våren. Skall dra hem husvagn från vintercamping under samma månad som bilen har planerats för levererans
TurboDanneV70 skrev: ↑tor 19 jan 2023, 11:52Samma för min del, beställt med krok från fabrik men ÅF monterade kroken på plats.Jorglund skrev:Är draget fabriksmonterat och bilen utan styrenhet från fabrik ?I mitt fall så monterades draget hos Bilia fast det va beställt med drag från förta början. Det kanske är så att draget monteras alltid hos återförsäljare.
Jag väntar på en XC60 med lev till våren. Skall dra hem husvagn från vintercamping under samma månad som bilen har planerats för levererans
Jorglund skrev: ↑tor 19 jan 2023, 10:57 Är draget fabriksmonterat och bilen utan styrenhet från fabrik ?Vilken modell har du beställt? I manualen för V60 T6 Recharge står det följande:
Jag väntar på en XC60 med lev till våren. Skall dra hem husvagn från vintercamping under samma månad som bilen har planerats för levererans![]()
kacke_x skrev:Jag är medveten om detta med 100 mil så jag får försöka att köra så mycket det går med bensinmotorn innan vagnen skall hem ;)Jorglund skrev: ↑tor 19 jan 2023, 10:57 Är draget fabriksmonterat och bilen utan styrenhet från fabrik ?Vilken modell har du beställt? I manualen för V60 T6 Recharge står det följande:
Jag väntar på en XC60 med lev till våren. Skall dra hem husvagn från vintercamping under samma månad som bilen har planerats för levererans![]()
"Kör inte med tungt släp när bilen är helt ny. Vänta tills den körts minst 1 000 km (620 miles)."
Vet inte om det gäller för den du beställt. En tanke bara.
TurboDanneV70 skrev: ↑tis 24 jan 2023, 14:46 Jahapp. Lär väl få en återkallelse. Haft bilen knappt en månad. :)Det är väl bra. Eller vill du eventuellt ha problem?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr ... ry=1042000
Lockis skrev:Hehe absolut att det är bra. :) Så typiskt bara när man knappt hunnit köra.TurboDanneV70 skrev: ↑tis 24 jan 2023, 14:46 Jahapp. Lär väl få en återkallelse. Haft bilen knappt en månad. :)Det är väl bra. Eller vill du eventuellt ha problem?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr ... ry=1042000
Hej! Undrar vart man kan få tag i denna gumm[…]