Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av s70 2,5
Har precis varit och hämtat mitt nyförvärv, en VIT 945 GL av 93 års modell med 25 tusen på mätaren. Hade glömt hur sköna dessa bilar är att köra, nästan skönare änn s70in tycker jag.
hoppas nu att den startar och går bra framöver också.
Användarvisningsbild
av vafförärdetpådetteviset
Håller med om att de är sköna att köra. Har både 945 GL -93 och V70G 2.4T -00. Är lite nyfiken på om nyförvärvet är manuell eller automat ?
Användarvisningsbild
av s70 2,5
Bilen är en manuell 5vxl, den känns skapligt pigg trots enbart 116hk tycker jag. Den har inte mycket utrustning direkt, enbart det nödvändigaste såsom c-lås 4st elhissar och taklucka alltså inte så mycket som kan strula.
Användarvisningsbild
av vafförärdetpådetteviset
Då är den förutom utrustningen likadan som min. Min var fd tjänstebil på KG Knutsson så den har förutom Volvos ECC och delbart drag även eftermonterad VDO farthållare, Webasto glastaklucka och bensinvärmare, Defa fjärrlarm och m/k-värmare, mm. Dock inga elhissar så där är du värre ! Bilarna är inga raketer - förstås - men ändå inte outhärdligt sega. Undrar om det kan bero på att cylindervolymen trots allt är 2.3L ? Den är otroligt lättkörd och snäll, protesterar aldrig även om man plågar den med att t ex ligga i 30 på 3an. Hade tänkt sälja den men börjar inse att jag kanske aldrig kommer att äga en kvalitetsmässigt lika bra bil igen. Inte heller lika billig, t ex kostade kopplingsbytet 2700 totalt på verkstaden för några år sedan...
av Kena
Lite avundsjuk är jag på er bakhjulsdriftare nu när snön kommit.
Användarvisningsbild
av s70 2,5
Glömde att jag även har drag på den, samt att bilens tankmätare lever sitt eget liv, men det är ju standard på dessa.
Sambon provkörde 945an igår och hon höll med om att den är mera lättkörd änn s70in, speciellt styrningen är ju gymt lätt. Sen att den är lite svajigare vid mera inspirerad körning är ju en annan femma.

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]