Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Han är inte ensam. Flammans satirtävling och kurdernas Erdogan hängning blockerad också effektivt Sverige
Och de islamistiska Imanernas webbkampanj att sociala myndigheter kidnappar muslimska barn så de inte kan uppfostras enligt Islams lära har också varit ytters negativ.
Användarvisningsbild
av Allinug
Fast det är händelsen framför Turkiets ambassad som Erdogan hänvisar till vid Nato-avvisandet. Erdogan kan knappast låta det gå förbi utan att förlora anseendet nu när muslimer i hela världen är upprörda.

Jag vet inte ifall man ska kalla Paludans Koran-bränningar för yttrandefrihet eller för hatpropaganda, speciellt när man vet att han kallar sig etnonationalist och vill förbjuda islam i Danmark. Så han är inte för religionsfrihet. Jag tror att han egentligen struntar i yttrandefrihet också.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Om Paludan hade eldat hemma i Danmark istället hade det typ varit ett icke-problem.
Men att åka hit och hälla bränsle på brasan kan inte många förbise.

Hade vår yttrandefrihet enbart varit för svenska medborgare hade vi sluppit många problem.
Nu kan ju vem som helst komma hit och tycka, vilket jag tycker till viss del missbrukas.
av Lövet
fjohan82 skrev:Hade vår yttrandefrihet enbart varit för svenska medborgare hade vi sluppit många problem.
Han är svensk medborgare tyvärr.
Det här har ingenting med yttrandefrihet att göra. Paludan hatar muslimer och hittade nu ett tillfälle att få mycket uppmärksamhet.

Jag är rätt säker på att Paludan eller inte Paludan inte kommer vara avgörande för vår Natoansökan. Så här kommer Turkiet att pressas till att gå med på det vartefter: https://www.reuters.com/world/us/biden- ... 023-01-13/
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Kommer Paludan att behöva ögon i nacken nu?
Fick han mer uppmärksamhet än vad han räknat med?
Tror ni han är orolig för sitt liv?
Har han livvakter?
Användarvisningsbild
av Camel
VolvoB20 skrev:Inte fan rusar jag ut och och startar upplopp, slår sönder allt jag ser och börjar misshandla poliser för någon idiot har bränt upp en bibel i Ankara..
Precis. Vi är ett förhållandevis civiliserat samhälle. Ännu.
Användarvisningsbild
av Camel
Allinug skrev:Det verkar ha gått lugnt till i Stockholm. Ingen brydde sig om vad Paludan gjorde. Kristersson kommenterade Koran-bränningen som en djupt respektlös handling.
På plats gick det lugnt till. Det beror nog på sammansättningen av askådarna och att de var så få.

Allinug skrev:I Turkiet brände man en svensk flagga utanför svenska konsulatet som svar.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/turk ... gan-branns
Det blev inga upplopp i Sverige pga detta.

Allinug skrev:Undrar om Erdogan kommer att kommentera detta?
Erdogan ser sannolikt flaggbränningen som en logisk följd av koranbränningen. Öga för öga...
Användarvisningsbild
av Camel
Allinug skrev:Undrar ifall Paludan är nöjd med allt stöd han får av muslimer ute i världen att sätta press på svenska regeringen?
Paludan söker maximal uppmärksamhet.

Allinug skrev:Jag antar att det ligger i linje med hans parti att försöka begränsa yttrandefriheten.
Troligen. Vet dock inte exakt var Paludan står i just denna fråga. Tror bara att han utnyttjar läget för att erhålla maximal uppmärksamhet.

Allinug skrev:Det brukar ju vara så med extremhögern, att människors frihet ska begränsas.
Håller med. Dock gäller det alla former av extremism: vänsterextremism, högerextremism, religiös extremism och klimatextremism. Gemensamt för dem alla är att begränsa människors frihet samt driva sin sak med odemokratiska medel. Att bara lyfta fram en enskild extremism kan låta som att man (tyst) tolererar andra.
Användarvisningsbild
av Camel
Lövet skrev:
fjohan82 skrev:Hade vår yttrandefrihet enbart varit för svenska medborgare hade vi sluppit många problem.
Han är svensk medborgare tyvärr.
Det här har ingenting med yttrandefrihet att göra. Paludan hatar muslimer och hittade nu ett tillfälle att få mycket uppmärksamhet.
Precis vad jag också tror. Jag vet inte var Paludan står i Nato-frågan, men hans inställning till muslimer är nog glasklar för de flesta.

Lövet skrev:Jag är rätt säker på att Paludan eller inte Paludan inte kommer vara avgörande för vår Natoansökan. Så här kommer Turkiet att pressas till att gå med på det vartefter: https://www.reuters.com/world/us/biden- ... 023-01-13/
Ja, men frågan är bara vem som pressar vem? USA har garanterat pressat på Turkiet att släppa in Sverige och Finland i Nato, men ännu inte lyckats. Turkiet vill köpa flyplan av USA, men USA tvekade redan innan vår Nato-ansökan blev officiell. Turkiet pressar nog USA till att sälja flygplan, det är vad jag tror.
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 146

Dina frågor kan du också pröva […]

Trasig Renault Scenic

Har idag varit på Biltema (körde med Re[…]

För vissa bilar kan man. Det gick för mi[…]

B230F går fett