Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av BIFFLON
Tack för respons!

visst kan eller ska man ställa in i tändläge o märkningar på hjul när man byter kamrem o dyl. Jag föredrar att märka med tippex själv o strunta i var motor o drev står. Förutsatt att gammla remmen sitter kvar förstås.När man sedan lägger på nya remmen så kollar man tydligt att inga hjul har flyttat sig. Då kan det ju logiskt inte bli fel. Tycker bara att det är ett snabbare sätt. Men all måste ju få göra olika.

Nägon som har erfarenhet att skruva upp pumpen kan gärna delge oss andra!!!!
Ger ett kvartvarv någon effekt??? Man vill ju inte plåga ijäl den gamla järnklumpen!!!
Hur mycket ska en d24 dra ungefär min är mätt till 0.8 Till tyskland tomme o 0.9 hem med tuuung last o kärrra hem. Hemmave så vet jag inte.......

Ha det gott dieselvänner...........................
av pryon
logist sett så har du rätt...
men på våra motorer stämmer det inte,
släpper man inte på dreven "konan" när man byter kam o pumprem och nollställer motorn med verktygen som finns så stämmer det inte 100%
prata med en motorrenoverare om det han har 20år i branchen.
ärligt talat så vet jag inte varför,men i slutändan kommer pumpen ett halft kugg fel, när man bara släpper vattenpumpen och byter remmen och släpper pumpen och byter remmen,,,
men du har rätt logist sett borde det inte bli så...

#pumpen,,
ett kvarts varv är ganska mycke, skruva in för att öka bränsle,,
min nu efter alla inställningar går som ett skott,
ställde ner den 5min "jämför med klockan" och spärra gasen på hälften.
den drar 0,8 och går som fan enligt mig,,

riktiga män luktar diesel !!!!!!
ride on
Volvo V60 2014

Ja men då slipper man ju trycka på den[…]

EX60

First ride med Elbilsmagasinet https://www.youtub[…]

Hej! Ska försöka hålla det kortfat[…]

Drive / Hold

Jag har förvisso en B4 men där deaktiver[…]