Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Berra72
Hej!
Jag har kollat komp och får värden mellan 11-13 är det okej? Dock kall motor, funkar det att göra så?
Hittar inget glapp i remskivan/vevaxeln. Denna gång var vevaxeltätningen jämt uttryckt. Slut på idéer.
Någon som har fler teorier?
av errim
Om pacboxen trycks ut måste det bero på att det finns tryck i vevhuset. Kompressionsprovet verkar ge ok värden. Har du kollat vevhusventilationen? Jag tänker särskilt på övergången mellan vevhusventilationsburken ( eller vad den heter) och motorblocket och ner i oljetråget.
av Berra72
Allt det är kollat. Ny burk. Alla kanaler kollade. Är jättefin inget gegg någonstans. Tryckt ut packningen ett par mm men sitter kvar i pumpen och på axeln. Fattar inte vad det kan vara.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Har du provat blåsa i vevhusventilations-slangen där den ansluter till luftslangen intill spjällhuset?
Princip: Tar man bort oljepåfyllningslocket ska man kunna blåsa i stort sett obehindrat genom ventilationsslangen.
Sätter man tillbaka oljpåfyllningslocket ska det bli stopp :-)

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]