Moderator: Moderatorer

Investerade i nya puckar, Michelin X-ice north4.
Kört på 3:orna i nästan tre säsonger så nu är det dags att byta när det bara är popnitar kvar.

Pendlade tidigare 10mil/dag på toksaltad väg så dom slet ont under vinterhalvåret.

På måndag sitter dom på bilen.
IMG_20230102_124505.jpg
IMG_20230102_124505.jpg (40.09 KiB) Visad 1225 gånger
Steffe3 skrev: fre 13 jan 2023, 17:58
UnleashFusion skrev: fre 13 jan 2023, 17:55 @micce1980 så kan det bli.. ser man vad som inträffat vill man såklart hjälpa. Hade jag varit den som tryckt in någons bil hade jag inte smitit utan ta konsekvensen men tyvärr gör ju inte alla så.. Har själv råkat ut där "x" som körde på mig bakifrån men sedan ljög till sitt försäkringsbolag att "den främre" "backa in på mig"; som tur hade man vittne som kunde styrka vad som hänt.. men samtidigt tror jag inte försäkringsbolaget inte kan se skillnad när det gäller skadorna haha.. I slutändan behövde inte jag betala något då det var motpartens som var dum nog att ljuga för sitt försäkring men efter utredning hade "x" krockat flera bilar innan men inte anmält och när det "blev mer skador" då tog han allt samtidigt.. dum som hen!.

Dock har pandemin slagit hårt på skadeverkstad här i Sörmland, tydligen hade dom lagt ner Skadeverkstad i Katrineholm så när reparationen ska utföras behöver jag lämna in i Katrineholm och sedan kommer Skobes frakta bilen till Nyköping och sen vice versa. Sen vet jag inte om dom har hyrbil i K-holm; får dubbelkolla, annars lämnar jag hellre bilen i Nyköping och kan ta ut hyrbil där; gör jag metod 1 kommer jag inte ens hem :oops:
Nyköping funkade bra för mig 😁
Skönt och höra, har faktiskt inte varit där men skadeverkstad personalen är jättetrevliga och hör av sig ganska omgående . får återkoppling på måndag. Fick imorse samtal från skade-chefen att jag kunde lämna in bilen men eftersom motparten inte hade skapat/anmält till sitt försäkringsbolag fick jag höra av mig till motparten. Tänker inte stå för självrisken när jag inte var den vållande haha. Han fixade anmälan under dagen så vi får se. kommer säkerligen uppdatera när jag fått mer info.
För nu ganska många år sedan blev jag påkörd av en lastbil (Volvo FH 16) som tryckte in höger bakdörr och framskärm. Försäkringsbolaget fick det till att jag trängt "honom". Några månader senare stod jag i en bilkö på en parkering när en bil plötsligt backar rakt ut och in i min höger bakdörr. Ut ur bilen kommer en förtvivlad äldre man (80+) och tittade på min höger bakdörr..... Han tryckte in sin bil (Nissan Micra) ganska mycket så jag kunde säkert fått min bakdörr lagad på hans försäkringsbolag. Men det syntes ingenting (mer än det lastbilen gjort) på 745-an så jag lät det vara. Jag sa' att det är en gammal skada och att han får fixa sin bil själv och titta ordentligt nästa gång han backar. Hade ni gjort samma? Eller försökt få fixat det på hans försäkring? Min bil är är fortfarande lika "bulig" men inte blivit värre med åren. Dock, om jag hittar en dörr och skärm i samma färg som min bil så köper jag det... :-) :-)
Användarvisningsbild
av Jefe
Lämnat in den för omlackering sen en släpvagn varit lite för närgången.
17445496-044E-4698-9594-B55D643781F8.jpeg
17445496-044E-4698-9594-B55D643781F8.jpeg (3.18 MiB) Visad 918 gånger
@Jefe, Ser ut som att du har bra puts på den annars :-)
Hejsan!
Plockade ut en begagnad v60 för en vecka sedan. Allting var frid ich fröjd ända tills jag gick in på bilstatus av en ren slump. Där visar adblue nivån att den är på min. Kritiskt låg nivå. Fyll på max 10 l. Jag har inte fått ett enda felmeddelande på förardisplayen på detta. Är det normalt?
Någon annan som haft samma eller liknande problem? Kommer meddelande dyka upp om jag fortsätter att köra?

Med vänlig hälsning, fundersam
Användarvisningsbild
av Jefe
Micce1980 skrev: mån 16 jan 2023, 15:32 @Jefe, Ser ut som att du har bra puts på den annars :-)
Blir väl en tvätt då och då. ;-)
UnleashFusion skrev: fre 13 jan 2023, 20:26
Steffe3 skrev: fre 13 jan 2023, 17:58
UnleashFusion skrev: fre 13 jan 2023, 17:55 @micce1980 så kan det bli.. ser man vad som inträffat vill man såklart hjälpa. Hade jag varit den som tryckt in någons bil hade jag inte smitit utan ta konsekvensen men tyvärr gör ju inte alla så.. Har själv råkat ut där "x" som körde på mig bakifrån men sedan ljög till sitt försäkringsbolag att "den främre" "backa in på mig"; som tur hade man vittne som kunde styrka vad som hänt.. men samtidigt tror jag inte försäkringsbolaget inte kan se skillnad när det gäller skadorna haha.. I slutändan behövde inte jag betala något då det var motpartens som var dum nog att ljuga för sitt försäkring men efter utredning hade "x" krockat flera bilar innan men inte anmält och när det "blev mer skador" då tog han allt samtidigt.. dum som hen!.

Dock har pandemin slagit hårt på skadeverkstad här i Sörmland, tydligen hade dom lagt ner Skadeverkstad i Katrineholm så när reparationen ska utföras behöver jag lämna in i Katrineholm och sedan kommer Skobes frakta bilen till Nyköping och sen vice versa. Sen vet jag inte om dom har hyrbil i K-holm; får dubbelkolla, annars lämnar jag hellre bilen i Nyköping och kan ta ut hyrbil där; gör jag metod 1 kommer jag inte ens hem :oops:
Nyköping funkade bra för mig 😁
Skönt och höra, har faktiskt inte varit där men skadeverkstad personalen är jättetrevliga och hör av sig ganska omgående . får återkoppling på måndag. Fick imorse samtal från skade-chefen att jag kunde lämna in bilen men eftersom motparten inte hade skapat/anmält till sitt försäkringsbolag fick jag höra av mig till motparten. Tänker inte stå för självrisken när jag inte var den vållande haha. Han fixade anmälan under dagen så vi får se. kommer säkerligen uppdatera när jag fått mer info.
Liten update. fick samtal att allt är löst och motparten står för allt. lämnar in bilen direkt till Nyköping nästa vecka och får ut hyrbil därifrån, återstår vilken bil det blir hmmm :P
  • 1
  • 1716
  • 1717
  • 1718
  • 1719
  • 1720
  • 1912

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]

Det är service på mindre ort, lå[…]