Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lpc123
Silver har jag med i appen men svart på riktigt :-D Ja det verkar vara lite som det vill och troligen svårt att få det rätt
av kacke_x
Min ändra sig också idag. Denim blå istället för silver👍😀
Vi har också fått rätt färg och ladduttaget på rätt plats (v60 my23).
Men, nu på morgonen kan vi inte starta värmaren via appen, och inte heller sätta en timer.
Någon mer som fått samma problem?
Användarvisningsbild
av bem
NizzyBrada skrev: fre 13 jan 2023, 07:36 Vi har också fått rätt färg och ladduttaget på rätt plats (v60 my23).
Men, nu på morgonen kan vi inte starta värmaren via appen, och inte heller sätta en timer.
Jag testade nyss (V90 T6 Recharge MY22) med senaste versionen av Volvo Cars appen 5.22.1 (och jag har mjukvara 2.5.1 i bilen, senaste för Volvo Google-bilar):
1. Jag la till en ny timertid. OK.
2. Jag ändrade tid för en redan befintlig inställd timertid. OK.
3. Jag radera en timertid. OK.
4. Jag startade manuellt bränslevärmaren i bilen från appen. OK, men det tog ovanligt lång tid innan värmaren startade så det är nog lite sirap i maskineriet hos Volvo gissar jag.
av Henkan
Ni som har nyare bilar, öppna appen i mobilen, tryck på bilen längst ner, välj öppna manualen, sök på säkringar. Jag får ingen träff, däremot om man söker på handskfack så går det att klicka på säkringar.
Skrev med supporten angående detta för några månader sen. Min 2016 v60 har fel färg och modell i appen och pappas 2021 v60 är allt rätt på. Fick svar av supporten att det ska vara en silver xc60 i appen på alla bilar för de hade han minnsan i sin egen app fast hans bil var blå😂
bem skrev: fre 13 jan 2023, 09:26
NizzyBrada skrev: fre 13 jan 2023, 07:36 Vi har också fått rätt färg och ladduttaget på rätt plats (v60 my23).
Jag testade nyss (V90 T6 Recharge MY22) med senaste versionen av Volvo Cars appen 5.22.1 (och jag har mjukvara 2.5.1 i bilen, senaste för Volvo Google-bilar):
1. Jag la till en ny timertid. OK.
2. Jag ändrade tid för en redan befintlig inställd timertid. OK.
3. Jag radera en timertid. OK.
4. Jag startade manuellt bränslevärmaren i bilen från appen. OK, men det tog ovanligt lång tid innan värmaren startade så det är nog lite sirap i maskineriet hos Volvo gissar jag.
Tack för info! Ska testa logga ut och in igen i appen.
Fel efter byte VVT

XC90 2,5T 2003 Får snart be om ursäkt […]

Precis :-) En hjälte är du Erik Å[…]

Tackar, får kolla även det!

Katalysator...

Misstänker det.... Men... Nu va ju fläns[…]