Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lpc123
Hej.
En knäpp men lite retsam sak är att jag har fel färg på bilen i volvo appen.
Alla tidigare volvobilar jag har haft så har dom haft "rätt" färg i appen och frugan har rätt färg på sin bil i sin app.
Vad kan jag ha gjort och hur kan jag ändra till rätt färg?.
Ja jag vet nu är vi nere på petitesser men ändå retfullt :-(
av lpc123
Du har säkert rätt men frugan har en Google bil och hon har rätt färg i sin app?
av Henkan
Nu har jag visserligen en äldre bil, S60 2017, men i min app är det varken rätt modell eller färg. Det hjälper inte att installera om. Med den gamla appen/utseendet var det rätt.
Användarvisningsbild
av bem
Jag skulle nog kontakta Volvo support/kundtjänst och påpeka att det inte är rätt bil och eller färg på bilen i Volvo Cars appen. I Volvo Cars appen har mina Volvo visats som rätt modell och färg (både min förra Volvo V70 MY14 och den jag har nu V90 MY22). Kanske vid övergången till nya Volvo Cars appen och när Volvo stängde ner "Min Volvo" (som var så bra) så kanske din bil fick fel uppgifter i Volvos bildatabas? Ditt Volvo ID är registrerat till bilen i bilens inställningar nu såg jag i annat inlägg du hade on Connected Safety så då är det inte det som spökar.
https://www.volvocars.com/se/support/contact-us
Användarvisningsbild
av bem
Henkan skrev: ons 11 jan 2023, 20:54 Där får man ingen hjälp. De har inga svar på någonting.
Säg inte det, de hjälpte mig i alla fall en gång. Jag tänkte främst fall de kunde kolla eller få kollat att uppgifterna de har om Volvon som inte visar rätt modell och färg i appen har rätt uppgifter i deras system. Någonstans ifrån får ju appen uppgifter om vilken bilmodell och färg man har på sin Volvo. Kostar ju inget ringa Volvo support och fråga. Må vara att de hänvisar till lokal Volvoverkstad (som troligen inte kan göra nåt åt problemet) men då har man i alla fall felanmält till både Volvo support och sin Volvoverkstad. Mer kan man knappast göra. Har läst här på forumet om fler som har problem med bilmodell och eller färg på bilen i appen så verkar inget ovanligt problem tyvärr.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag har en nyare modell, enligt appen ser det till och med ut att vara en XC60 (se högtalaren på instrumentbrädan)... :-)
När värmaren körs sammanfogas glastaket med vindrutan... ;-)
.
Screenshot_20230112_060609_Volvo Cars.jpg
Screenshot_20230112_060609_Volvo Cars.jpg (163.79 KiB) Visad 1671 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
@fjohan82, Har med nya XC60 i appen fast man äger förra modellen, verkar dock vara rätt färg, seashell metallic :) Jag har ej panoramataket på varken den eller appen heller som du. Sen borde kärran i appen ha "inskription" taklister, silvriga eftersom jag har summum men här är de med svarta i appen. Rätt många fel egentligen och dessutom är inte sidospeglarna infällda heller ;-)

.
IMG_5482.jpg
IMG_5482.jpg (216.46 KiB) Visad 1647 gånger
Magnetkoppling AC

Som du skrev. Muttern i mitten sen brukar jag f&ou[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Hej, jag är på jakt efter en först[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

XC90 är ofta luftfjädrade. De svälj[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ryssland hotar med evigt krig - ”Vi stred mo[…]