Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lpc123
Hej
Efter den senaste uppdateringen av programvara 2.5 ska det gå att aktivera Connected Safety.
När jag försöker göra det i bilen så säger den att jag måste logga in på mitt volvo konto?
Jag är inloggad i appen och mig veterligen i bilen också så jag står lite handfallen just nu?
Vad ska jag göra tro för att aktivera CS?
Tack för er hjälp
Användarvisningsbild
av bem
I handboken till min Google-Volvo står det så här om förarstödet Connected Safety. Är det så du gjort?

För att Connected Safety ska kunna dela information om väglag med andra fordon så behöver funktionen vara godkänd i Volvo - integritet.
Tryck på i centerdisplayen.
Tryck på Integritet eller Profiler. Menyvägen beror på om det finns en inloggning på ett Google-konto.
Tryck sedan på Integritetsinställningar och godkänn Connected Safety.
Vid avsaknad av internetuppkoppling kommer den egna bilen fortfarande att informera föraren om att halt väglag har detekterats av den egna bilen. För att Connected Safety ska fungera fullt ut behöver den egna bilen vara ansluten till internet.
Användarvisningsbild
av bem
Var nyss ut till min Google-Volvo och kollade då Connected Safety i min bils inställningar. Jag hade den inte aktiverad men aktivera den utan problem, se bilden. Jag har mjukvaruversion 2.5.1.
Bilagor
Connected-Safety_V90T6RechargeMY22_23-01-10.jpg
Connected-Safety_V90T6RechargeMY22_23-01-10.jpg (4.84 MiB) Visad 1082 gånger
av lpc123
Ja jag har följt dom steg som står i bruksen men när jag ska aktivera så svara bilen att jag måste logga in på mitt volvo konto. Ska se på dina tips och se om det hjälper. Tack o Bock!
av TurboDanneV70
bem skrev: tis 10 jan 2023, 22:03 Gå igenom alla konton i inställningar.
Jag har ett Google-konto anslutet i inställningar. Kanske prova lägg till ett Google-konto i bilen om du har ett Google-konto.
Eller kan det vara så att ditt Volvo ID inte är registrerat till bilen?
Kolla här:
https://www.volvocars.com/se/support/to ... t-volvo-id
Kollade igen genom konton under inställningar och där kunde man lägga till Volvo konto. Sen när man skulle logga in stod det Volvo ID och efter det gick det att aktivera. :)

Tack
av lpc123
Kanon då ska jag kolla detta också. Borde vara det som är fel hos mig också då. Tack o Bock
av lpc123
Precis som ni sa så behövde jag lägga till mitt volvo id och sen gick det att aktivera Connected safety. Tack för hjälpen. En annan sak som jag funderar på? Alla andra volvo jag haft tidigare så har bilen i volvo appen haft samma färg som den jag kör men på denna är bilen i appen silver men svart i verkligheten?! någon som vet varför eller hur man kan få orginal färg i appen?
Hjälp med Vida

Tack Jallemet. Saken är att min OBD läsa[…]

Katalysator...

Om du har original downpipe (främre avgasr&ou[…]

Kontaktlim borde väl fungera

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]