Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1526455
Normalt brukar det inte behövas om man köpt rätt stift som ska ha korrekt gnistgap från fabrik.
Men det är aldrig fel att kontrollera med bladmått ändå.
Användarvisningsbild
av Erik Å
#1526478
Nä egentligen är de inte justerbara. Med lite god vilja kan man trycka in ytterelektroderna mot mittelektroden.
Dock inte riskfritt, skulle man skada svetsen så att en ytterelektrod lossnar senare så kan det leda till motorhaveri. Och elektroderna får inte ligga an mot porslinsisolatorn.
Märkligt att avståndet (vi pratar Volvo original här) varierar såpass mycket att man ser det med blotta ögat :-/
Bild viewtopic.php?f=88&t=71440&p=1421414#p1421414
viewtopic.php?f=16&t=162221&p=1437876t#p1437876
#1526568
ok, tänkte det bra med Volvo original.

Sot och olja på nr 1 vad betyder det?

Bilen rycker lite och oregelbunden varv vid låga varvtal. Det möjligen lite bättre nu efter byt men har inte kört så mycket
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1526569
Vilken motor gäller det?
En tändspole som är lite kass, alternativt en tändkabel/fördelare och rotor?
#1526577
Som står i signatur. 10V. Mer vet jag inte.

Jag tror inte där är tändspole på varje kabel (ser ut som bara kabel). Finns rotor och fördelar

Tändkabel ser ut som på bild här:
Bilagor
57-181_xxl_1.jpg
57-181_xxl_1.jpg (96.96 KiB) Visad 1179 gånger
Damask till växelspak S80 -00

Hej! Håller på att snygga till interi[…]

Värmare XC60 22-

Jag ska troligen köpa mig en XC60 T6 22- med […]

Det där känns som ett solklart skä[…]

Automatlådan fast i "P"

Antar att det var denna solenoid i växelf&oum[…]