Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av steinlager
Hej, bra info i denna tråden.
Jag flikar in en fråga.
Är 12V uttaget strömsatt konstant efter denna monteringen?

Jag letar efter en punkt att ladda batteriet utan att behöva öppna motorhuven och bryta av ännu fler snäpplås på batteriboxen.
Dessutom kan då både laddare och 230V kontakter läggas inne i bilen till skydd mot väder.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
steinlager skrev: tis 03 jan 2023, 15:10 Hej, bra info i denna tråden.
Jag flikar in en fråga.
Är 12V uttaget strömsatt konstant efter denna monteringen?

Jag letar efter en punkt att ladda batteriet utan att behöva öppna motorhuven och bryta av ännu fler snäpplås på batteriboxen.
Dessutom kan då både laddare och 230V kontakter läggas inne i bilen till skydd mot väder.
Det är tändningsstyrd ström på det uttaget.
Om du vill ladda smidigt skaffar du en laddare från CTek och ansluter med deras Comfort Connect, du kan sätta uttaget i torkardiket så kommer du åt det smidigt.
Uttaget i bagaget är alltid på. Har min kylbox där på sommaren. Gäller att inte ha den ansluten för länge för då tömmer den batteriet. :-)
Användarvisningsbild
av MarcusJ
EbbevonVolvo skrev: ons 04 jan 2023, 16:07 Uttaget i bagaget är alltid på. Har min kylbox där på sommaren. Gäller att inte ha den ansluten för länge för då tömmer den batteriet. :-)
Det är nog så, jag som minns fel. Är så länge sedan jag använde det. Har haft kylbox där när vi kört till Spanien, men på semester i Sverige har vi husvagnen och då har vi ju ett riktigt kylskåp med oss, gasoldrivet. 😄

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]

2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]