Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
Jag fick första felmeddelandet på stopp/start på min XC90 -17 i höstas. Jag fick bort meddelandet genom att ladda bara stopp/start batteriet. Klarade mig ett antal månader genom att ladda ett par gånger. Jag bytte dock stopp/start-batteriet innan det blev kallt. Jag ville inte ha ett sönderfruset batteri.

I december fick jag felmeddelande om låg laddning på huvudbatteriet. Det byttes omgående till ett nytt 95 Ah batteri från Volvo. Jag kanske skulle klarat mig ett tag till genom att ladda ofta, men min erfarenhet är att det bara är en tidsfråga tills du blir stående när du börjar får varningar vid normal användning.

Så för mig höll bägge batterierna i princip lika länge. Nu hoppas jag på att slippa se något felmeddelande från batterierna på åtminstone fem år till...
av KraXarN
Slapp varningen senaste gången jag laddade, men när jag körde sen en gång senare så kom felet tillbaka. Mätte då och såg att det låg på 11v igen.
av Axxet66
Jag kör endel korta sträckor och har satt i två nya batterier. Om jag ska kunna använda dieselvärmare och start/stop funktionen ska fungera så är jag tvungen att att ladda 12tim+ regelbundet.
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]