- lör 31 dec 2022, 19:09
Men har du verkligen kollat att tandhjulet inte är sprukigt, titta underifrån, du ser mer av ringen då..
Moderator: Moderatorer
Kylning skrev: ↑lör 31 dec 2022, 18:21 Det var bara en silvrig slang till motorn jag råkat komma åt. Jag har bytt styrenheten, alla felkoder kommer tillbaka. Den enda skillnaden är att hastighetsmätaren fungerar nu. Jag har läst med felkodsläsare och får fram "Left front wheel sensor faulty signal". Jag har redan bytt givare där 2 gånger tidigare i år. Kransen såg faktiskt rätt så fräsch ut av det man kan se från att rulla runt den efter man tagit bort givaren. Är det någon som kan veta vad det kan vara?Vet inte vilket läsare du använder ,men skulle det vara samma kod som Vida ger ,"BMC-0012 "hjulsensor vänster fram. Vida ger tips om felorsak följande : 1-Lossnad hjulsensor ,2-Skadadeledningar ,3-Defekt tandhjul 4-Smuts mellan tandhjul och hjulsensor. Sen kommer varningen : OBS! Denna felkod beror inte på något internt hårdvarufel i bromssystem (BCM) och ska inte åtgärdas genom byte av styrenhet.