Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
vjohnj skrev: fre 30 dec 2022, 20:07 @Allinug tror du att elen ligger i vägguttaget och väntar på att du ska använda den? 🤣🫣
Brukar den inte vara där när du vill använda den, menar du? :-o
Användarvisningsbild
av lennarte
Läste idag i lokaltidningen en insändare från lokala miljöpartister. Dom vill fortfarande bygga vindkraft på ett för fisken ovärderligt grundområde ute i Kattegatt där det nästan inte finns någon fisk kvar. Dom om några borde värna om naturen, även den natur vi inte ser. Dom säger t.ex nej till solceller på en stoor mosse där det springer runt några fåglar. Samtidigt skriver dom om att boende i norrland inte får något elstöd. Det ska ju (om jag förstått det rätt) baseras på förra årets elpriser, som i Norrland då låg på en relativt låg nivå. Återbetalningen vi fick då baserades på antal kWa, och då fick Norrland återbetalning också, fast det inte var några extrema priser där, jämfört vad vi fick här i söder.
Men det är väl lite som beskrivs i teckningen ovan, den som skriker högst får mest rätt :-o :-o
Användarvisningsbild
av lennarte
Hittade detta på nätet (Dagens PS)
På söndag de 1 januari, mitt i den dyraste vintern någonsin för svenska hushåll, höjs skatten på el. Alla från slott till koja berörs så länge man förbrukar el. För en vanlig villa får hushållet räkna med 800 kronor dyrare skatt.
Suck, :x :x :x
Användarvisningsbild
av VolvoB20
lennarte skrev: lör 31 dec 2022, 08:49 Hittade detta på nätet (Dagens PS)
På söndag de 1 januari, mitt i den dyraste vintern någonsin för svenska hushåll, höjs skatten på el. Alla från slott till koja berörs så länge man förbrukar el. För en vanlig villa får hushållet räkna med 800 kronor dyrare skatt.
Suck, :x :x :x
Elskatt, Ölskatt, Vinskatt, Spritskatt, Tobaksskatt Bensinskatt, Dieselskatt höjs i morgon. Vi har röstat fram en ny vänster regering i landet tydligen :party:
  • 1
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 280
Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]

Konstigt elfel

Kolla om det finns några aktiva eller lagrad[…]

AC fungerar bara på en sida