Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DOdell
EbbevonVolvo skrev: lör 31 dec 2022, 02:34 Fy sjutton vad tråkigt! En av dom finaste bilarna på detta forum. Inte kul att se, jag lider verkligen med dig. Att ha klarat sig utan allvarliga skador är ändå viktigast.
Tror, observera att jag tror, är att den blir inlöst. Att reparera efter utlösta krockkuddar är mycket ovanligt. Det ska till väldigt dyra och exklusiva bilar för att det ska vara lönt. Men jag hoppas verkligen att skaderegleraren kan hitta ett sätt att få bilen reparerad. Jag håller tummarna för det!! 8-)
De skulle nog aldrig lösa in den för allt jag uppgraderat i den. Har inget intresse att byta till samma modell. Uppgraderat den med över dubbla bilens värde, så det hade varit smärtsamt och tror och hoppas de gör det. Har kunniga som kan reparera om du ger oss pengarna dock.

Vi får se!
av kievY
@DOdell, Oj, bara kofångaren bak typ men ändå utlöste airbags. Måste väl gått fort om de triggades igång.
Men samma här, så fort airbags löst ut så är det nästan alltid inlösen då det är en del som ska lagas/återställas. Och bilen är ett par år gammal och gått en del väl med? Men du kanske kan få en summa tillbaka för att fixa det om du känner någon, beroende på vad försäkringen säger.
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Ingen rolig läsning det här. :-( Tycker det ser ut som om, förutom stötfångaren, bagageluckan har fått sig en tryckare på höger sida och då kanske även plåten innanför stötfångaren samt bagagegolvet också har fått det. Skulle inte bli ett dugg förvånad om det visar sig att V70-föraren satt och pillade på telefonen.
Råkade själv ut för ett liknande scenario för drygt 16 år sedan på Nynäsvägen (den gamla) vid Segersängskorsningen. Körde VW Passat VR6 på den tiden och blev påkörd bakifrån av en Nissan. Dessutom var det även en VW Polo inblandad. Både Polon och Nissan hamnade på skroten. Min Passat gick att köra från platsen.

/Håkan
Användarvisningsbild
av DOdell
GT-mannen skrev: sön 01 jan 2023, 21:07 Ingen rolig läsning det här. :-( Tycker det ser ut som om, förutom stötfångaren, bagageluckan har fått sig en tryckare på höger sida och då kanske även plåten innanför stötfångaren samt bagagegolvet också har fått det. Skulle inte bli ett dugg förvånad om det visar sig att V70-föraren satt och pillade på telefonen.
Råkade själv ut för ett liknande scenario för drygt 16 år sedan på Nynäsvägen (den gamla) vid Segersängskorsningen. Körde VW Passat VR6 på den tiden och blev påkörd bakifrån av en Nissan. Dessutom var det även en VW Polo inblandad. Både Polon och Nissan hamnade på skroten. Min Passat gick att köra från platsen.

/Håkan
Ja på något sätt distraherad förare, tyckte han var frånvarande, nästan medicinskt eller drogpåverkad. Hade gått köra bort med Volvon men av rutin bergas det när airbag blåses ut. Tack för du dela med dig, David
Användarvisningsbild
av Micce1980
@DOdell, Ja jösses. Antar då att allt är helt ok med dig?

Får väl se om det varit något som påverkat föraren, det vimlar ju av rattonyktra tyvärr
Användarvisningsbild
av DOdell
Micce1980 skrev: mån 02 jan 2023, 09:38 @DOdell, Ja jösses. Antar då att allt är helt ok med dig?

Får väl se om det varit något som påverkat föraren, det vimlar ju av rattonyktra tyvärr
Jag klarade mig fint med lite argt mjöl i påsen, dessvärre mådde taxin inte så bra. Inte vållande heller men skiter jag i. Tack!
Användarvisningsbild
av DOdell
Fick precis veta att den är skickad till inlösen. Riktigt hårt besked. Uffa mig!

Sa att då vill jag strippa bilen på alla exklusiviteter. De sa att jag får återkomma så får vi se vad som är bäst.

Vilket sår idioten skapade. Funderar på att polisanmäla honom för förstörelse av privat egendom. Vi får se 🤔
av Lövet
Beklagar det inträffade. Tyvärr är det lagligt att vara en klantskalle så den vägen kommer du nog ingenstans :(

Angående plocka delar så är det en svår kalkyl. Grejer man stoppat på är sällan värda så mycket man tänker och sen ska man sälja grejerna på Blocket. Sånt ger huvudvärk. Om du tänkt köpa en V60 igen så skulle jag dock försökt behålla så mycket grejer som möjligt.
Det du får hoppas på är att du får ta av alla delar du uppgraderat med. Och det hoppas jag med!
Sa dom något om värdet, vad försäkringsbolaget vill betala?
Det är nu du får reda på om ditt försäkringsbolag är bra eller dåligt. Jag förstår verkligen din frustration! Att stämma vållande kommer inte att ge något, tyvärr. Kanske om det fanns alkohol/drogpåverkan, annars inte. Men jag förstår dig och lider med dig. Som jag sa tidigare, en av dom allra snyggaste bilarna på detta forum.
Användarvisningsbild
av DOdell
EbbevonVolvo skrev: tor 05 jan 2023, 12:44 Det du får hoppas på är att du får ta av alla delar du uppgraderat med. Och det hoppas jag med!
Sa dom något om värdet, vad försäkringsbolaget vill betala?
Det är nu du får reda på om ditt försäkringsbolag är bra eller dåligt. Jag förstår verkligen din frustration! Att stämma vållande kommer inte att ge något, tyvärr. Kanske om det fanns alkohol/drogpåverkan, annars inte. Men jag förstår dig och lider med dig. Som jag sa tidigare, en av dom allra snyggaste bilarna på detta forum.
Tack för klarheten, ingen stämning då. Men återkommer när jag pratat mer med inlösen. Känns bara obehagligt.

Ha en fin din dag!
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 90
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Vad jag tänkte är att skarvarna mellan h[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60