Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Drekkus
Nu dök min Google-bil upp igen i appen. Men tycker att det är konstigt att servrar eller något annat går ner för min Google-bil och inte Sensus? Även om de kör på olika så kan det knappast vara så att dem använder sig av sämre teknik för de nya Google-bilarna. Sensus-bilen fungerade felfritt i appen.
av K76
Jag hämtade ut en C40 häromdagen och hade liknade strul som du. Gav mig dock inte.
Har nu lyckats koppla fruns (svarta nyckel) som admin och min (orangea) som användare. Lagt till bilen i appen samt kopplat konton i bilen så att jag kan se all status och styrning via appen.

Jag antar att du försökt med alla guiderna etc men jag nämner nedan några viktiga saker att tänka på.

1. Börja med admin konto, fast först in på intregritetsinställningarna och godkänn datadelning både för google och Volvo konto(ID).

2. Ha båda nycklarna i bilen och admins telefon (ifall ni är 2 förare måste en vara admin och den andre användare). (vi har en svart och en orange nyckel)

3. Om det strular tex med att lägga till konton i profilen så prova att starta om systemet genom att hålla in den stora knappen under displayen, alt starta om modemet (håll inne defrosterknappen tills LTE ändras till ett x) starta om den på samma sät. Detta gjorde att jag kunde lägga till volvo ID konto till bilen och därmed också få status i appen för bilen såsom batteri, schemaläggning av laddning etc.

ps. För minnesfunktionen i nyckeln ska ta alla ändringar per profil så måste man in in profilen och ta bort nyckeln och lägga till igen så fort man gjort minsta ändring man vill spara. Då ska endast den aktuell nyckeln vara bilen och ligga i facket mellan säterna.

ps.2 jag kör också iphone (12 och 13, senaste versionerna), hämtade bilen den 27e och fick allt att vara på plats igår kväll den 29e.

Hoppas ngt av ovanstående hjälper och att det löser sig oavsett.
av Hubbes2010
Jag har en My 21 sensus och måste logga in och ut varje gång för att kunna göra något med bilen, tex värmaren, färddata etc mina andra Volvo både My 19, my 20 och My 22 har funkat klockrent?? Men denna är helt kass. Var på service senast okt 2022. Har iPhone 14 promax.
av Lockis
Missade att svara, hittade lösningen på mitt problem.

Systemåterställa bilen så kunde jag sedan lägga till bilen i appen igen. Klart slut.

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]

Tror det är en 10 mm. Jag bara provade med n&[…]

Magnetkoppling AC

Som du skrev. Muttern i mitten sen brukar jag f&ou[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Hej, jag är på jakt efter en först[…]