Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stefannn
Hej,
Plastkåpan som sitter över nyckelhålet på förardörren på xc60:n trillade av och försvann. Så jag lyckades hitta en i rätt färg o allt på skroten.

I min enfald tänkte jag att det bör vara lätt fixat, bara pilla ut resterna av en av de gamla piggarna som satt kvar och därefter trycka dit den nya. Iallafall såg det ut så i mina ögon...

Men, jag får inte dit eländet med den mängd våld jag vågar använda. Finns det någon som har nått bra tips eller behöver jag helt enkelt ta i mer. För visst ska jag inte behöva ta loss dörrfordret för att komma åt från insidan och lossa allt där för att kåpan ska komma på?

Tack på förhand

/Stefan
IMG_20220421_151812.jpg
IMG_20220421_151812.jpg (34.98 KiB) Visad 1917 gånger
Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

av dannesk
Ta bort låset med skruven på sidan på dörren, sitter en torx 25 vill jag minnas det var innanför gummipluggen. Ta ut låset och montera platskåpan och montera tillbaka.
av User75
Hej! Jag har också lyckats blivit av med samma täckkåpa..tänkte kolla med dig hur du lyckades hitta på din på skroten..verkar inte gå att hitta på nätet iaf..tacksam för hjälp🙂
Användarvisningsbild
av Micce1980
@User75, Hjälper ofta att "tagga" personen så ser denne att det finns ett meddelande nästa gång. Tagga på "@”.

De bör på bildelsbasen ligga under dörrar - dörrhandtag utvändigt - sortera på pris. Går ju köpa ett helt handtag rätt billigt med där, se till att välja från vänster sida med. Sen kanske en Volvo Åf kan ta hem?

Skriv gärna in under Control Panel - Profil - Ändra signatur vad du har för kärra och årsmodell med då ser vi, välkommen förresten :)

@Stefannn, :)
V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]

2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]

Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Tack igen! En sådan fick det bli! Trevlig h[…]